Jens_P Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Har alltid noen slangeklemmer av ymse størrelse. Kombinert med tape eller en slangestump av "feil" størrelse kan de være gull verdt. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Catch22 Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Altfor mye egentlig. Ikke sjelden jeg skal fikse noe hjemme eller på bilen, bare for å finne ut at jeg må i båten for å finne verktøy....... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Har det meste ombord, fastnøkler,tenger, pipenøkkelsett, fil, sag osv, i tilleg pakningspapir, div slanger, kabler, bor osv. Og for noen år siden tok eg en gammel lett bosch 12V drill og plukka cellene utav batteriet og monterte på 10meter kabel med klemmer. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
navid Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 (redigert) Det jeg stadig vekk (vel, av og til) savner ombord er en god batteridrill med passende utvalg tilbehør (bor, koppbor, liten pumpe, pusseskiver +++). Jeg har "bygd om" en gammel 12 volt drill som batteriet var u/s på. Loddet på en lampettledning der batteriet skal stå i drillen, og med en plugg til sigarettgløderen i andre enden. Gull verdt og fungerer hver gang. Hehe...Der kom du meg i forkjøpet Sæbø. Redigert 26.Juli.2016 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 (redigert) Og for noen år siden tok eg en gammel lett bosch 12V drill og plukka cellene utav batteriet og monterte på 10meter kabel med klemmer. Her lærte jeg noe nytt Sæbø. Dersom du ikke har patentert det, kopierer jeg ideen for å øke en innholdet i en allerede ganske full verktøykasse Redigert 26.Juli.2016 av telford (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Har det meste ombord, fastnøkler,tenger, pipenøkkelsett, fil, sag osv, i tilleg pakningspapir, div slanger, kabler, bor osv. Og for noen år siden tok eg en gammel lett bosch 12V drill og plukka cellene utav batteriet og monterte på 10meter kabel med klemmer. og jeg som trodde jeg hadde det meste... nå blir det sigarettplugg på drillen og stikksaga også. Takk for at dere deler gode idéer Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Dere som ikke har de største og tørreste båtene, hvordan oppbevarer dere verktøyet for å unngå rust? Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Grønnskollingen Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Jeg har hatt god erfaring med å ha et stykke linstoff som verktøyet ligger på. Skiftenøkler etc får en dusj med crc og så rulles det hele sammen. Dette gidder jeg bare å gjøre med verktøy som er litt dyrere eller tar skade av rust, som for eksempel min gode gamle bacho skiftenøkkel og skyvelæret. Skrutrekkere og slikt har jeg insett at man må regne med å skifte fra tid til annen, men det går tross alt mange år mellom hver gang det er nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 For evt. elektriske problemer, irrede dekkskontakter etc: Oksidrens / Oxide clean. Godt for tilhengerkontakter og alle kontaktpunkter og lyspærer/lampeholdere. Kraftig tettemiddel/silikonlim: 7-tec eller lignende Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Har en batteridrevet Dremel med tilbehør...fin til å kappe og frese osv med,men kanskje ikke såå nødvendig på tur...fin å kappe bolter og rustne klemmer med. Sitér dette innlegget Link to post
ferskvannspiraten Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 I tillegg til en god porsjon paranoia har jeg med: PipesettFastnøkkelsettRørtangDiv skrutrekkereBits settAvbiterNebbtang, rett og bøydSkiftenøkkelBatteridrillMultimeterBaufilWirekutterLiten hammerStålbørsteSmergelpapir KabelskoLedningerImpellerOljefilterDieselfilterRiggbolterSjaklerLåseringer og pinnerWireklemmerRørklemmerSkrin med assorterte skruer, bolter skiver og muttereStrips (plast og rustfrie)Elektriker tapeVulk tapeSpinnaker tapeDiv O-ringer og pakningerPakningssilikonCRC7TechPakningssilikonKorkpakningSlangerMarinefett Like fornøyd hver gang jeg ikke har trengt noe av det :-) Sitér dette innlegget Ei lenger Ferskvannspiraten -tilbake på de salte bølger Link to post
Grønnskollingen Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Det blir aldri nok verktøy. Snarere blir båten for liten, men med større båt blir det plass til mer verktøy! Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 26.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 hehe, du ender opp med en 50 fot`er med eget verksted. Likte innholdslista du satte opp godt :-) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
NilsPils Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Jeg har også en sånt gripeverktøy fra biltema til å plukke opp småting som havner under motoren. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Fantino Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Er mest fascinert av at så mange faktisk _vet_ hva de har i båten. Selv har jeg i alle fall 3 halvfulle søppelsekker med uidentifisert skrammel båret over fra tidligere båter.. Har også en rotete samling av diverse verktøy så jeg klarer enkle oppgaver. Alt arvet fra tidligere eiere eller Biltema. Bortsett fra Bacho vannpumpetang som kostet mer enn resten av skrammelet til sammen (fikk sammenbrudd av dårlig Biltema-tang og kastet den overbord i blodtåka :-D) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Nå har jeg ikke noen stor båt (omtrent 1/100 av Poseidons deplasement !), og alt var nytt for 3 år siden. Jeg har noen slangeklemmer, tang, skrutrekker, teip, og multiverktøy i beltet. Skal komplettere med pluggnøkkel og pipe som passer til bosset. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 og multiverktøy i beltet Multiverktøy i beltet er et veldig kjekt redskap Bruker min kjære Leatherman flere ganger daglig og ville ikke vært den foruten! Et kjempeverktøy Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Har "litt" verktøy og kjekt å ha sånn ca. 2,5 m3. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Dieselboy Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Drasser rundt med et helt lite mekanisk verksted, lite el.verksted, reservedels lager, samt 40 l bunkers ekstra på kanner. Det er utrolig hva en får plass til nede i disse benkene. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 27.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 (redigert) Hypotese: den såkalte 3 fotsyken dreier seg kun om å skaffe mer plass til verktøy, reservedeler og kjekt å ha Takk for til dels hemningsløs verktøyglede! mvh Arne L ps: og takk for opptil flere gode ideer Redigert 27.Juli.2016 av Stella Polaris (see edit history) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.