glalaks Startet 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2016 Jeg ser etter en småbåt til å ha på hytta, og har sett at det er to typer skrog(sikkert flere) Den ene typen som jeg synes ser best ut. http://www.finn.no/78649929 Og denne som jeg synes ser mindre bra ut. http://www.finn.no/79133645 Jeg vurderer flere båter med begge typer skrog med 15-30 hk. Hvilke kvaliteter har de forskjellige skrogene? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Grønnskollingen Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Kommer vel an på hva du vil bruke den til. For fiske er det fint med høy stabilitet og et forholdsvis flatt skrog, men en transportbåt vil ofte gå bedre i sjøgang med mindre stabilitet og skarpere profil. Skal du ha mange personer ombord og ser du for deg at mesteparten av kjøringen vil gå i plan eller i deplasementshastighet? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Jeg vil ha en som er ganske stabil. Ska ha med litt småbarn nå og da. Og fruen liker ikke små båter som vingler. Hovedsakelig for godværsbruk på hytta.. Ser for meg at de brede er best alla gh 14, Askeladden 430 osv.. Vekt er også et tema da den skal trekkes et stykke opp stranda og inn i naustet.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
ivar Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 nå vet jeg ikke hvordan den lasse båten ser ut under, men mistenker den er litt rund og har litt kjøl. Rana plasten vil tåle mer fart og er nok mer stabilt med bredde på vel 1.70. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Ja jeg er i samme tanker.. Askeladden 430 er også en av favorittene. Vekt på ca 220kg pluss motor. Er det fortsatt greit å få opp på slike rullende stokker? Tror ikke vi får brukt henger på hytta.. Liker den godt. Ser trygg ut for barn. Synes kanskje 20 hk er litt lite, eller? http://www.finn.no/79401391 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
ibizafan Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 har hatt rana 425 i mange år god båt av dem du nevner så er den beste. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
småbåtentusiasten Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Mer stabil enn Pioner 15 foter er vel vanskelig å oppnå? Så slipper man glassfiber og sprekk ved strandhugg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.