tikki Startet 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2016 Min sabb 2h trengte en ny starter. Glemte og ta bilde. Og nå sliter jeg med en kabel som jeg ikke husker hvor skulle. Den tykke svarte er pluss fra batteri. Den lille med hunkabelsko mener jeg er styrestrøm den andre blå vet jeg ikke hvor skal. Den kommer fra tenningsbryteren Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Litt farlig og tippe på sånt, men det ser ganske opplagt ut. De to runde kobles sammen på der det står 12 volt på starter. Den ene er som du sier + hovedstrøm fra batteri. Den andre går til tenningslås, og nøkkel kan fordele strømmen dit den skal. Den tredje er vel styrestrøm til innslaget og skal kobles på innslagsrele på en kontakt som er helt for seg selv. Altså ikke kobles sammen med noen andre kabler. Den ledningen har bare strøm i det øyeblikk du bruker startmotoren. Alt dette kan du enkelt sjekke med en prøvelampe eller måles før du monterer om du er usikker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.