rmyra Startet 25.Juli.2016 Del på Facebook Startet 25.Juli.2016 Hei Jeg har fått havari I et lager på et powertrain hydradrive fleksibel ledd. Har noen her erfaring med hvordan bytte lager på dette? Han som har med disse hos powertrain har ferie denne uka. På nettsiden deres står det at det er standard lager som er enkel å skifte. Håper dette er greit å skifte så ikke resten av båtsesongen er over Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Har ikkje bytta slik lager (ennå) Det er en slitedel, så eg kjem nok borti det.. Du må først av med cv-akslingen. Så må du løse unbrakoskruene som står innvendig i forkant av lageret på en slags rund ters som låser propellaksling. Hvordan det demonteres veit eg ikkje. Eg har bare montert slik.. Skyv bak propellaksling, løs boltene som holder resten til skrog, og ta thrustlageret med deg heim.. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
rmyra Svart 26.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 Da har jeg vært og skrudd ut cv-akslingen i båten. Det viser seg nå at det er propell-akslingen som har forskyvet seg fremover, slik at det har trykt i "lokket" i enden av cv-leddet og ligget helt imot leddet Dette lagde en lyd som hørtes ut som et gåent lager. Skruene i klem-hylsa til propell-akselen var helt løse. Jeg skjønner ikke helt hvordan denne klem-hylsa virker. Er det kon som blir klemt av skruer på "skrå" eller noe? Her er bilde av hylsa, der ser man også at akslingen er forskyvet Her er bilde av "lokket" og leddet. Lokket skal i utgangspunktet kuve utover, men er her trykt inn ca 4-5 cm Det er også trykt hull i Finnes disse lokkene å få kjøpt tro? Leddet ser ellers helt fint ut. Ikke noe slark eller annet å se. Jeg stoppet motoren med en gang dette skjedde, så jeg tror leddet har overlevd (håper jeg :)) Leddet er bare 5år gammelt Hvor mye skal en slik klem-hylse til akslingen skrues til? Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.