Jump to content

Impellerhavari ved Færder

Fru Jacobsen

Recommended Posts

Jeg har en ting til på hjerte, kjære båtkolleger. Som dere skjønner jobber jeg ikke, eller er er frivillig for RS. Men prøv å bruk vest hele tiden. Ikke minst om du sitter på flybridgen. Om ting skjer i kjelleren og 1.etg blir fyllt med røyk, kan det være trøblete å finne vesten. Tenk på hvor du har den underveis, i det minste !

Redigert av Worry II (see edit history)

Ja der var du, vet du. Den barmhjertige Samaritan.

Poenget mitt var at om fruen hadde problem, er det bedre å bruke vhf eller mobil enn at forbipasserende tolker røyksignaler

Men det er vel soleklart at man hjelper, eller forsøker på å hjelpe om noen åpenbart er i nød.

Her ble det ikke gitt noen signaler (utover røyk), så hvem kunne vite at det var et stort problem.

Tenk om fruen ikke var i stand til å ta kontakt med noen?

Som nevnt i en annen post her, så skal en ikkje følge en havarist heim til sin stue, men det er litt greit å forvisse seg om at personen(e) ombord er oppegående og i bevisst tilstand. Jeg hadde hvertfall sovet bedre om natten hadde jeg sjekket dette før jeg gikk til land. I min verden er røyk ett faresignal, om det er på sjø eller land.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...