Worry II Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 (redigert) Jeg har en ting til på hjerte, kjære båtkolleger. Som dere skjønner jobber jeg ikke, eller er er frivillig for RS. Men prøv å bruk vest hele tiden. Ikke minst om du sitter på flybridgen. Om ting skjer i kjelleren og 1.etg blir fyllt med røyk, kan det være trøblete å finne vesten. Tenk på hvor du har den underveis, i det minste ! Redigert 26.Juli.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Ja der var du, vet du. Den barmhjertige Samaritan. Poenget mitt var at om fruen hadde problem, er det bedre å bruke vhf eller mobil enn at forbipasserende tolker røyksignaler Men det er vel soleklart at man hjelper, eller forsøker på å hjelpe om noen åpenbart er i nød. Her ble det ikke gitt noen signaler (utover røyk), så hvem kunne vite at det var et stort problem. Tenk om fruen ikke var i stand til å ta kontakt med noen? Som nevnt i en annen post her, så skal en ikkje følge en havarist heim til sin stue, men det er litt greit å forvisse seg om at personen(e) ombord er oppegående og i bevisst tilstand. Jeg hadde hvertfall sovet bedre om natten hadde jeg sjekket dette før jeg gikk til land. I min verden er røyk ett faresignal, om det er på sjø eller land. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Nei fikk ikke tak i impeller, så båten ligger akkurat nå ved losstasjonen. Stikker ned med ny impeller i løpet av uka. Ikke noe stress For egen del har jeg alltid ekstra impeller med etter å ha hatt samme opplevelsen selv. Må nevnes at jeg fikk fort hjelp siden jeg lå midt i Vatlestraumen ved Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 (redigert) Kan ikke si annet enn at jeg hadde gjort alt for å komme til unnsetning. Selv om jeg hadde sett det var Fru Jacobsen selv På sjøen hjelper vi hverandre. Sånn er det bare. Redigert 27.Juli.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 27.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Takk Bitteliten :-) Og jeg er helt enig at det burde være reserveimpeller ombord.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
andersb Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Jeg pleide når jeg hadde inboard å skifte impeller relativt ofte, og tok heller vare på de gamle, stortsett var de helt fine og hadde få timer på seg. Jobben med å skifte impeller krevde tynt slangemenneske, men tenkte at om jeg hadde delen, var det iaf mye på vei ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.