Jump to content

Yanmar 6LP-STZE, trykk på saltvannskjølekretsen?

Tempest

Recommended Posts

Kva trykk er det egentlig på saltvannskjølekretsen her? Hadde en slange som gjekk lekk, mellom diesel- og hydraylikkkjøleren. Prøvde først å tette og med teip (vulkaniserande, elektro og gaffa ytterst). Det held ei stund, men ikkje i lengda. No har eg fått tak i universalradiatorslange fra Biltema, og håper det skal holde ferien ut, men ser at den strekker seg godt når eg gir på.

Trudde ikkje det var så stort trykk, men det er det tydeligvis? Varmeveksleren var tett, det var starten på problema, men denne er det no full gjennomgang i.

Redigert av Tempest (see edit history)

Trudde ikkje det var så stort trykk, men det er det tydeligvis? Varmeveksleren var tett, det var starten på problema, men denne er det no full gjennomgang i.

Radiatorslanger er som regel ganske flexible. En varm radiatorslange er enkel og strekke med hendene, så at slangen strekker seg trenger ikke være en indikator på at du har høyt sjøvannstrykk. Men å montere slangen med teip synes jeg ikke er en god løsning :wink:

Men å montere slangen med teip synes jeg ikke er en god løsning :wink:

Det er ikkje montert med teipe, det var eit forsøk på å tette den orginale slangen så vi kom oss litt vidare. Fungerte ei stund, men vannet fann veien ut til slutt. I den orginale slangen gjekk kordane og, så den måtte eg "holde sammen" med gaffa etter at eg tetta den.

Radiatorslangen er montert med slangeklemmer og sitter godt. Reagerte bare på at den strakk seg sånn.

Prøver det sånn no til eg får tak i orginalslangen, den er nok formstøpt (90 grader bend), Så får eg ta ein skikkelig gjennomgang av heile sløyfa seinare. Går godt med vann igjennom no, og ingen problem med temperaturen, så håper det held igjennom ferieturen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...