oljesøl Startet 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2016 (redigert) Jeg skal skifte ut dekksventilene på min Fjordling, og tenkte å montere de slik de har vært tidligere, en vendt forover og en bakover. Nesten alle bilder jeg har sett av tilsvarende båter har begge vendt bakover. Spiller dette noen rolle? Redigert 25.Juli.2016 av oljesøl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sea Horse Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Jeg mener monteringen på din båt er den originale og mest vanlige. Dette trolig for å få best mulig ventilasjon ved forskjellige vindforhold. Et annet spørsmål, hvilken stigning er det på propellen din ? Og hvor høyt maks turtall og fart oppnår du ? Sitér dette innlegget Link to post
oljesøl Svart 26.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Takk for svar! Maks fart er vel ca 37-38 knop. Men jeg har jo bare 90 hester, noe som selvsagt er en del mindre enn "standarden" for velholdte Fjordlinger. Turtallet har jeg ikke merket meg spesielt ved toppfart, men tror det ligger på omkring 5500. Propellen ser ut til å ha stigningstall 14x17 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 høres ikke galt ut, hverken fart eller turtall Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sea Horse Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Høres bra ut ! Den V4´en er en grom motor. Sitér dette innlegget Link to post
oljesøl Svart 26.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Litt mye lyd når jeg drar på, men den kommer opp i plan i løpet av sekunder - selv med 6-7 personer ombord. Sitér dette innlegget Link to post
valaamo Svart 17.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2016 Hei oljesøl. Mine dekksventiler på Fjordlingen er ikke pene. Vurderer å få tak i nye eller å få dem forkrommet på nytt. Har du fått tak i nye eller fått fikset opp de gamle? Hvor har du fått ordnet dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.