Sleipner93 Startet 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2016 Hei. Jeg er noe usikker på om dette er en lyd som skal være der eller ikke. Lurer derfor på om andre har lignende på sine sluregear? Ved oppstart kviner det litt i oljepumpa til giret, (Typisk servolyd fra bil om den jobber litt tungt). Om jeg "kobler" inn sluregearen ørlite forsvinner denne lyden. Venter jeg ett minutt og tar tilbake sluregearen i posisjon 0 er lyden borte. Jeg har heller ingen "myk" overgang fra ingen sluring til litt sluring. Når jeg beveger hendelen helt rolig kommer jeg til ett punkt hvor kanskje 30-40% av fremdriften forsvinner (Føles som en liten bråbrems). Fortsetter jeg med spaken etter dette har jeg derimot hårfinregulering på sluringen ned til null omtrent. Det kommer også en god del lyder når sluregearet benyttes, høres omtrent ut som en oljepumpe som suger luft/kvining/rakling. Skal det være slik? Føler at mye av lyden jeg hører bli transportert via teleflex wiren og frem til spaket. Det er urovekkende lyder men det skal gjerne være slik? Man struper jo trykket... ? Jeg leser i manualen at det ikke er egnet å legge inntil med da man kan få ganske treg responstid. Har prøvd meg litt fram og tilbake å det ser ikke ut til at dette er en helt optimal løsning.. Jeg ønsker derimot å slure når jeg legger inntil da innkobling uten sluring blir VELDIG brått (antageligvis grunnet lav utveksling og stor propell). Finnes det noen løsning på å få til dette? Problemet er når man skal bakke opp at den ikke kobler inn bakover uten at man regulerer på slureventilen ned mot 0% igjenn. Båten er en Halco 26ft med 200hk Ford turbo four. Ja, det er nok olje på giret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.