Jump to content

Evinrude 70hk, hvordan sjekke bensinpumpe?

Roger rabbit

Recommended Posts

Har en go gammel Evinrude 70hk som går pent og alt det der, den fungerer greit med lite folk i båten, men er det 3 eller fler sliter den med akselerasjon, jeg har forhørt meg med ravns garage og noen folk jeg har møtt utpå uten og fortalt for mye til hver enkelt før til slutt, det som er bra er at alle har sagt, det høres ut som det er bensinpumpen din, bytt pakning/membran eller hele pumpen.

Jeg fikk samboeren til og klemme på "pumpen" ved tanken for og se om det vile hjelpe, det hjalp litt de tre første gangene men så gikk den bare dårlig (oppdaget da jeg parkerte at det var veldig mye olje i bensin etter utlån av båt) 

Jeg har ikke testet comp men jeg kjenner på svinghjul at det er motstand.

Har lyst til og dra wakeboard for eksempel, det går som regel greit men ville være lettere om den dro skikkelig med en gang.

Så har jeg funnet ut at ny pumpe koster 1500kr noe som jeg ser på som hårreisende, er det andre Evinrude/Johnson motorer i andre størrelser jeg kan bruke fra?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...