Jump to content

Moderne sikringskap i båt hvordan fungerer denne?

Egor

Recommended Posts

Har et moderne sikringsskap i båten min slik som på bildet under. Det er "gummiknotter" og en bryter (tilsynelatende ekkolodd)?

Kjenner ikke hvordan den virker. Er det automatsikringer? Hvordan skal jeg vite at sikringen er gåen? Skal "knappene" trykkes inn eller skal de vippes for å få tilgang til sikringer?

Jeg spør fordi:

a) Det finnes et sikringsskap til med vanlige automatsikringer et annet stet i båten - den er mest sannsynlig til landstrøm

b) ekkolodden har sluttet å fungere - lurer på sikringsfeil (det vises "No data input" på kartplotteren)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/21243223/2015-04-26%2012.43.13.jpg

Bak de gummiknottene står det automatsikringer ja. Så du trykker bare på gummien for å resette hvis sikringen har blitt utløst.

Det er jo ikke så lett å se om sikringen står ute.. muligt det buler litt på gummien, men du burde kjenne litt motstand på gummien kontra en som ikke er løst ut (slå av hovedbryterene før du resetter)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...