rancher Startet 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2016 Jeg her en Four Winns 27 fot daycruiser med en Steyr 246 diesel motor med 240 hk, og et omc cobra 5L drev. Drevet er vel i fra da det var bensin motor i båten, nå har jeg kjørt i stykker drevet å da lure jeg på om det er noen vits i å koste på dette drevet, for det er vel får svakt til den motoren ????? er det noen som har noe forslag hva jeg eventuelt skal skifte til???? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Nå er momentkurven til Steyr motorene litt "stygg" så det bør gasses forsiktig. Ellers mener jeg Volvo Penta SX og DP-S drev passer uten de største ombyggingene. Du trenger sjøvannspumpe på reimhjulet men det er kurrant. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Det vanligste er vel å gå i fra OMC Cobra og til Mercruser?Her finnes det ferdige overgansett å få kjøpt.Google feks OMC Cobra too Mercruser Conersion kitt.Du kan også støpe igjen hullet i båten og lage nytt til Mercruser transam. Volvo Penta SX drev er ikke så likt Omc Cobra som mange liker å tro men mulig dett går å ordne noe.Kanskje passer OMC King Cobra drevet på din transam og det drevet ville jeg tro holdt momentet til en middels diselmotor Sitér dette innlegget Link to post
rancher Svart 26.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 De var en som sa at det var et penta drev som passet rett på transam-platen til omc Cobra drevet, bare å bygge om tilt. å er det sx drevet til penta det??? å tåler det momentet til min motor???? Omc king Cobra passer ikke på transamen min. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Hva med dette? http://habis.no/gear_propell/gear_propell.html Sitér dette innlegget Link to post
rancher Svart 26.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 kjempe ide, bare å løp å sjekke pris.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.