Dagfinnr Startet 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2016 Jeg har en ny Garmin 721xs kartpmotter på en ny Nordkapp Noblesse 625 daycruiser. Uansett hvor mye jeg leter i menyer/manualen så greier jeg ikke å få opp et skikkelig sjøkart over Oslofjorden. GPS'en, dybdemåler etc funger fint men jeg får bare opp et "grovkart" som viser båten på et stort grønnt felt når jeg velger navigasjonskart, ikke noen detaljer om dybder, bøyer etc. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Det følger ikke kart med plotteren, så det må kjøpes separat. Hos meg fulgte det med kart i pakkeprisen på ny båt og ble installert av forhandleren. Har du sjekket at det ikke ligger et SD-kort i mappa som fulgte med båten? Hvor kjøpte du båten? Sitér dette innlegget Link to post
Dagfinnr Svart 27.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Aha. Takk for svar. Kjøpre båten rett fra Nordkapp. Skal lete etter SD kort. Hvor kjøper jeg i så fall kart? Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Alle som selger plotter selger vel også kart. Kartet "Oslo-Mandal-Smøgen" dekker hele Oslofjorden: https://marineshop.no/Navigasjon-og-Elektronikk/Kart/Garmin-Bluechart-g2-(vision)/GARMIN-Bluechart-g2-S-B%C3%A5tkart-HXEU507S-Oslo-Mandal-Sm%C3%B6gen100151-p0000001513 Sitér dette innlegget Link to post
Turbojon Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Stemmer dette. Grunnen til at du bare ser "grovkart" som du sier er at det er et innebygd basekart som vises. Sjøkart kjøpes ved siden av på minnekort. Kortet, av typen micro-SD, skal inn i et spor bak luken på forsiden av plotteren din. Det er også et poeng å kjøpe bluechart g2 vision, og ikke bare bluecbart g2. Største fordelen i min mening er nok auto-guidance (plotteren legger opp rute fra a-å akkurat som på en GPS i bil), men det er også andre forskjeller. Se sammenligning mellom kartene på nettsiden som ble linket i innlegget over. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.