Jump to content

Må man laste inn kart på ny Garmin 721xs?

Dagfinnr

Recommended Posts

Jeg har en ny Garmin 721xs kartpmotter på en ny Nordkapp Noblesse 625 daycruiser. Uansett hvor mye jeg leter i menyer/manualen så greier jeg ikke å få opp et skikkelig sjøkart over Oslofjorden. GPS'en, dybdemåler etc funger fint men jeg får bare opp et "grovkart" som viser båten på et stort grønnt felt når jeg velger navigasjonskart, ikke noen detaljer om dybder, bøyer etc.

Tips?

Stemmer dette. Grunnen til at du bare ser "grovkart" som du sier er at det er et innebygd basekart som vises. Sjøkart kjøpes ved siden av på minnekort. Kortet, av typen micro-SD, skal inn i et spor bak luken på forsiden av plotteren din.

Det er også et poeng å kjøpe bluechart g2 vision, og ikke bare bluecbart g2. Største fordelen i min mening er nok auto-guidance (plotteren legger opp rute fra a-å akkurat som på en GPS i bil), men det er også andre forskjeller. Se sammenligning mellom kartene på nettsiden som ble linket i innlegget over. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...