Jump to content

Ny daycruiser, Viper 203. Noen med erfaringer?

KarmaZ

Recommended Posts

Hei !

Jeg har ingen erfaring med Viper, men har en daycruiser (Nordan 660 DC) med Mercruiser 1.7 DTI. Var i samme situasjon som deg ifjor : Ville ha daycruiser med dieselmotor. Leste side opp og side ned om disse motorene og kom til konklusjonen at jeg ville "ta sjangsen". Fant ingen andre daycruisere som matchet de kravene vi hadde og som hadde andre dieselmotorer. Foreløpig er vi storfornøyd med vår båt som vi har hatt siden august/september ifjor. Det går tross alt tusenvis av båter rundt omkring med disse motorene - ikke alle havarerer. Jeg tror at dersom du tar det med ro og lar motoren bli varm før du gir gass og ikke presser den unødig - kort sagt "bruker hue" - så holder disse motorene like bra som en masse andre. Hvis du i tillegg holder øye med kjøling og wastegate-stag så kan du ha båt i lang tid uten problemer.

Ikke la alle negative bemerkninger her på forumet stoppe deg. Tenk selv og ta avgjørelsen din utfra det.

Lykke til !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...