Jump to content

Rearmering av Grand Ocean redningsvest

rosland

Recommended Posts

Hei eksperter

Hadde to redningsvester liggende i båten i fjor høst. Båten er av typen åpen, ikke-selvlensende jolle. Da jeg skulle dra den på land i oktober, var den som vanlig full av vann. Så mye at redningsvestene hadde blåst seg opp.

Har søkt på nett, men blir ikke klok på hvilket rearmeringssett jeg trenger. CO2-patronen er grei, det er en standard 33-grams, resten er verre.

Har lagt ved et bilde av utløsermekanismen. Noen som kjenner den igjen og kan peke meg i riktig retning? Gjerne til en nettbutikk.

For ordens skyld; har ikke kjørt rundt med uarmerte redningsvester i sommer, har brukt gamletypen;)

bilde

Hej

Det är denna du skall ha, skruva loss plasthöljet och lägg i bobinen, passar bara på ett håll, det vita skall synas när du lägger i den. Nu har du tagit loss hela mekanismen, det är viktigt att alla packningar är hela, en på varje sida och att mekanismen dras fast med rätt moment 3 NM. Jag håller på och servar västar och monterar säkring (retainer) för SXK medlemmar i Göteborg.http://www.vastkustkretsen.se/Arrangemang/2016-08-24

Hälsningar Ove

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...