Norwegiandiesel Startet 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2016 Hei. Idag ville ikke babord motor stoppe med tenningsnøkkelen. Måtte ned i motorrom og stoppe manuelt på dieselpumpe. Har desverre ikke hatt tid til å måle om det gis spenning på stopp solenoid når jeg gir stopp kommando med nøkkel. Jeg tar utgangspunkt i at det gjør det. Er bare kjapt i hjemmehavn etter 2 ukers ferie for å bytte mannskap og vaske ned båten. Har torsdagen på meg til å prøve å fikse problemet før vi reiser ut igjen på fredags morgen. Hadde satset på å få tak i ny magnet raskt og fått byttet, men ble ganske sjokket av å se at Volvo skulle ha ca 2500,- for ny solenoid/magnet. Spørsmålet mitt er da : Er det noen som har vært borte i å fikse en slik ventil med tanke på at den kanskje bare har satt seg? Er spola brent er vel løpet kjørt? Kan det mekaniske i selve ventilen til dieselen ha satt seg? Ventilen har Volvo delenummer 3825239. Har noen fiklet med en slik noen gang? Holder til i Holmestrand hvis noen i nærheten har noe liggende. Mvh Frode Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 (redigert) Anbefaler at du måler på stopsolenoiden om det kommer strøm frem til den før du kjøper ny. Hos meg var det bare et lite relee inne i kontrollboksen på siden av ekspansjonstanken som feilet da jeg ikke fikk stoppet med nøkkelen. Velkommen på forumet! Red: Dra en plussledning direkte til solenoiden og sjekk om den opererer. Sjekk også at minus til solenoiden er i orden. Redigert 28.Juli.2016 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Norwegiandiesel Svart 28.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Supert navid, da prøver jeg det først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.