Jump to content

Overhaling av turbo i Jæren området?


LindaBy

Recommended Posts

Hvis du bytter turbin/aksel på K26 så skal denne være ferdig balansert såvidt jeg forstår, og bare å montere.

Det er ikke så vrient å gjøre dette selv, hvis man har lyst (og tør..).

Og følger instruksjoner, moment osv. naturligvis.

Rep. kit med nye lager, pakninger, o-ringer osv. fås også på nett, ebay osv.

 

http://www.midwestturboconnection.com/product-p/3003.htm

 

Eksempel på K26 turbin/aksling. Må jo være rett nummer for aktuell turbo da.

 

http://www.turborebuild.co.uk/webshop/prod_3464855-KKK-Turbocharger-Turbine-Shaft-and-Wheel-K26-Turbo-53261205001.html

 

Her ferdig balansert kompressorhjul

 

http://www.turborebuild.co.uk/webshop/prod_3822380-K26-Turbo-Billet-turbocharger-Compressor-impeller-Wheel-39716594.html

 

Eksempel på ferdig montert K26 CHRA cartridge, for enkel overhaling av turbo 

 

http://www.turborebuild.co.uk/webshop/prod_4361773-KKK-K26-Turbocharger-CHRA-Cartridge-53267100523-Turbo-Core.html

 

Skal plukke min K26 ned og titte på tilstanden. Er nok litt rust i turbinhuset.

 

Andre typor turboer bør nok balanseres:

 

http://www.turborebuild.co.uk/turbo-balancing.html

 

http://www.midwestturboconnection.com/product-p/turbo_balancing.htm

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Men kanskje ikke riktig helt svar på det du spurte om da  :smiley:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Det er bra, men hvis det blir for stor klaring mellom hus og turbinhjul mister man kanskje litt effekt.

Men hvilket mål og hvor mye vet jeg ikke.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...