LindaBy Startet 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2016 Hvor kan man få overhalt en turbo i Jæren området? Det gjelder en K26 til en Volvo Penta TAMD 41b. Turboen er egentlig i god stand, men den må overhales og avbalanseres etter at den rusta litt fast og løsa litt i midtbolten. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 (redigert) Hvis du bytter turbin/aksel på K26 så skal denne være ferdig balansert såvidt jeg forstår, og bare å montere. Det er ikke så vrient å gjøre dette selv, hvis man har lyst (og tør..). Og følger instruksjoner, moment osv. naturligvis. Rep. kit med nye lager, pakninger, o-ringer osv. fås også på nett, ebay osv. http://www.midwestturboconnection.com/product-p/3003.htm Eksempel på K26 turbin/aksling. Må jo være rett nummer for aktuell turbo da. http://www.turborebuild.co.uk/webshop/prod_3464855-KKK-Turbocharger-Turbine-Shaft-and-Wheel-K26-Turbo-53261205001.html Her ferdig balansert kompressorhjul http://www.turborebuild.co.uk/webshop/prod_3822380-K26-Turbo-Billet-turbocharger-Compressor-impeller-Wheel-39716594.html Eksempel på ferdig montert K26 CHRA cartridge, for enkel overhaling av turbo http://www.turborebuild.co.uk/webshop/prod_4361773-KKK-K26-Turbocharger-CHRA-Cartridge-53267100523-Turbo-Core.html Skal plukke min K26 ned og titte på tilstanden. Er nok litt rust i turbinhuset. Andre typor turboer bør nok balanseres: http://www.turborebuild.co.uk/turbo-balancing.html http://www.midwestturboconnection.com/product-p/turbo_balancing.htm Redigert 28.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
LindaBy Svart 28.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Wow! Tusen takk for et fantastisk utfyllende svar og gode linker ❤ Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 (redigert) Men kanskje ikke riktig helt svar på det du spurte om da Redigert 28.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
LindaBy Svart 28.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Sitér dette innlegget Link to post
LindaBy Svart 29.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Nei men det hjalp meg med noe av det jeg lurte på :-) Demonterte eksossiden i dag for å fjerne rust som hindrer hjulet. På bildet har jeg alerede fjerna endel rustflak. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 29.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Det er bra, men hvis det blir for stor klaring mellom hus og turbinhjul mister man kanskje litt effekt. Men hvilket mål og hvor mye vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.