Jump to content

50 HK evenrude, kontroll boks`s funksjoner

Tommyaleks

Recommended Posts

Hei. Jeg har en kontroll boks av ukjent merke dvs. at jeg ikke vet hva denne heter så får ikke lastet ned noen manualer til den. Jeg lurer da om det er noen som kan hjelpe meg med litt info av ymse slag.

Framover gir helt fint og den går fint når jeg setter den i revers på lavt turtall. men hvis jeg gir på litt bakover. feks. for å brå backe fra en brygge så hørest det ut som det slurer veldig i boksen, akkurat som det er noen tenner eller noe som er slitte og turtal øker med gassen men det begynner å bråke veldigt i boksen. Jeg har prøvd å koble i fra kabelen på motor og dra spaken lenger bakover i revers men den ser ut til å være i bunn når spaken på boksen er dratt helt tilbake.  Er det noen som har en forklaring på dette?

Er det noen som vet hva denne heter?

bilde

Helt under er det en slags kontakt. hva er denne til?

bilde

Det er en justerings skrue på boksen, hva er denne til?

bilde

Helt nederst så er det en kontakt, den samme ser du på det øverste bildet. 4 små hull. Hva er denne til?

bilde

Alt ser helt og fint ut, ikke noen spesielle slite skader.

bilde

Takker for all hjelp jeg kan få.

Takk for svar MorganX Okay. Ja da tror jeg ikke den virker, jeg har et problem med motor som jeg ikke finner ut av, da skulle vel den ha varslet.  Ja den satt der når jeg fikk båten.

Den driver å hugger litt og poffer av og til på tomgang og har en tendens til å stoppe, når den først stopper så er den lei til å starte igjenn. På høyt turtall så er den ok bortsett fra at den kan stoppe, dævver ut liksom, og da også lei til å starte men plutselig så starter den igjenn.

Symtomene sier meg at det har noe med tenning å gjøre. Det er ny bensin på den og forgassere er renset. Det er også blitt byttet cdi boks på den av forje eier, den ser ihvertfall ny ut. Jeg har en mistanke til stator men er ikke sikker, er det noe måte å måle denne på uten å ta den av?

Det har forøvrig blitt byttet plugger på den.

Tusen takk for svar.

Ja viste det ang. choken, pleier å trykke den inn 1 gang også vrir om. Ja har funnet ut et par ting når det gjelder tenningen, tenkte å legge ut et nytt innlegg ang dette. Pluggene er nye og har en blå gul gnist, mitt i mellom svak og sterk farge. Pluggene er litt våte etter x antall forsøk med å starte den men er tørre når jeg skrur dem ut etter å ha stoppet motor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...