Sinvano Startet 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2016 Hei Har handlet meg en eldre Scand 20. Grei båt til rolige turer på en fin sørlandsdag.Motoren starter, og sviver greit, men det er ikke mye revers å hente. Den har vridbar propell, og "trinnløs" gir. Når jeg drar spaken bakover i revers skjer det ikke veldig mye. Ser at aksel sviver rundt, men er litt i tvil om spaken egentlig skulle kunne draes enda lenger bakover.Noen som har tips til hva jeg bør begynne å feilsøke? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Prøvd å gi litt gass? Det er ofte dårligere virkningsgrad bakover på eldre vribare propellanlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 29.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Ja, selv ved en del turtall er det ikke så mye revers. Naboen (som jeg kjøpte båten av) hadde den selv på vann i fjor, og mente den skulle kunne gi litt mer reveres enn den gir nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.