Stjernen ! Startet 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2016 Når jeg har båten på visse turtall banker det utrolig mye fra der wire er festet på kula. Slik det er nå så banker kula som er skrudd i båten mot denne metall firkanten. Skal det være en foring inne i denne firkanten,som presser rundt kula ? Det er kanske mye slark så det bråker veldig. Noen forslag på hva som kan gjøres ? Tenkte kansje legge noe gummi inni el lign ! Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 29.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Da er vel dette en rorwire? Da ville jeg først hoppet i vannet og forsøkt å bevege roret. Det er lettere å finne slark ved å bevege selve roret enn å dra i armen på innsiden. Jeg vil tro at det er belastningen på roret som skaper bankingen, derfor oppstår den i visse turtall. Om det er slarki wiren ville jeg byttet hele. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 29.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 (redigert) Slarken er jo mellom kula og firkanten ! Så leter ikke andre steder .. Er jo ikke slark i wire,det er kula som som mangler en foring el lign ! Ellers sitter alt fast.Det er motoren som gjør att den rister. En metall kule i en firkant av metall,med slark !Det vil jo bråke. Redigert 29.Juli.2016 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 29.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Som dere kan se på bildet er det en kule som er festet i skroget. Så er wire festet med denne firkanten på kula med 4 skruer. Så mellom kula og firkanten er det mye slark blitt ! Så derfor jeg tenkte att det må være en foring el lign som er slitt bort. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 30.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2016 Jeg får åpne klossen og legge inn noen gummipakninger,og stramme til ! Det skal jo være beveglighet,men ikke slark som bråker. Fårstår att det er få som kjenner til disse styrekablene. På jolla var det en plast kule,som satt stramt rundt wire (hylse). Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 30.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2016 Montagen er meget lig den vi har på min fars Flipper 510. Der sidder en kugle i den firkant, og det meningen den skal kunne gi' sig, det vil sige, optage de bevægelser som opstår i "wiren" når motoren bliver drejet. Skulle wiren sidde helt fast, så havde montagen set anderledes ud. Jeg ville være meget forsigtig med at sætte den helt fast. Det vil betyde bevægelsen, som burde ske mellem kugle og firkant, skal optages et andet sted; det vil i bedste fald give træg styring, i værste fald materialebrud. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2016 høres ut som at kula eller klossen er slitt , slik at det blir for mye glapp. (det vil jo igjen kunne føre til mer slitasje) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Wallas Service Svart 30.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2016 Jeg får åpne klossen og legge inn noen gummipakninger,og stramme til ! Det skal jo være beveglighet,men ikke slark som bråker. Fårstår att det er få som kjenner til disse styrekablene. På jolla var det en plast kule,som satt stramt rundt wire (hylse). Det er en Ultraflex-styring du har, og denne festebraketten var ikke så vanlig (jeg solgte bare noen får). Kule rundt røret var det mest vanlige. Reservedeler finnes, dog med en annen festebrakett til skroget. Du finner dette på hjemmesidene til Flak. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Lars K Svart 30.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2016 Denne kula og huset tar vel imot endel krefter fra roret som igjen får krefter på begge sider av propellstrømmen i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 30.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2016 (redigert) Vil helst slippe borre hull til ny brakett ! Så for åpne og se om det er kula eller firkanten som er slitt. Så for jeg evt legge inne noe så det ikke blir så slark. Det banker godt når den rister. så må vel ha vært en foring el lign rundt kula el inne i firkanten som er slitt bort. Eller skal det være metall mot metall. Redigert 30.Juli.2016 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Her kan man se hvor det banker ! Disse leppene på firkanten banker inni,pga ga risting. Noen som har en løsning ? Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Så vidt jeg kan se, så ryster de ikke !!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 (redigert) Hva ? Det er ett bilde. Men kunne lagt ut video. Men regner med att de som ser bilde skjønner problemet. Redigert 31.Juli.2016 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.