Jump to content

With Vitsi, mønstrer på igjen med samme prosjekt, igjen !

Taucher

Recommended Posts

Jeg har vært aktiv her tidligere, for flere år siden, men solgte siste båt da jeg flyttet hjemmefra da jeg var 17, og aktiviteten forsvant med den. Flyttet tilbake til Sørlandet julen 2014, og har ikke hatt båt. Frem til for et par dager siden. Jeg og husfruen hadde vært hos mine foreldre på middag, og da vi tuslet hjemover, gjorde min far som alle gode sørlendinger gjør hver kveld. Man åpner finn, trykker på båten, og skriver "Søgne" i søkefeltet.

Overraskelsen ble stor da dette dukket opp.

70_1785858986.jpg

Båten er en With Vitsi, med lang fartstid i familien. Jeg kjøpte båten av et familiemedlem da jeg var 13 eller 14, og han hadde da hatt båten i 5-6 år. Da var den medtatt, og jeg la alle mine sparepenger, relativt mye blod og en del timer i å pusse opp båten. Det ble sparklet, støpt og treverk byttet, nye puter ble sydd og nytt glass i vindskjermen sammen med laterneføring og det alt som hør og bør. Til sist ble hele båten lakkert på nytt i en skumhvit farge. Jeg hadde båten i 5 år, før jeg solgte den til min lillebror, som hadde den 3 sesonger og gav den navnet "Max". Den ble solgt da jeg bodde i Bergen under førstegangstjenesten, og var så blakk som noen som ikke har penger. Det var helt OK den gang, men jeg har tenkt på den flere ganger. Jeg håpet den gav glede og ble tatt vare på.

Jeg vet ikke om den har gitt glede de årene den har vært borte, men den har i alle fall ikke blitt tatt vare på. Jeg kommer til å oppdatere tråden med bilder av slik den var da jeg eide den, og dagens stand. Så kommer jeg til å begynne å rette på det jeg kan. Økonomien til et nyetablert par er som alltids trang, men båten er heldigvis ikke så stor. I første omgang blir det bare utbedring av de verste skadene, og litt sparkel. Jeg har fått låne en 15 hk motor av han som eide båten før meg.

Denne gangen har jeg tenkt å beholde båten. Helt til nestemann i arverekken er gammel nok til å ta over og ivareta familiejuvelen.

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...