Jump to content

Mercruiser Alpha drev, ingen strøm til tilt

Nordkapp-king

Recommended Posts

Når jeg skulle ut i dag var det umulig å tilte ned hekkaggregatet (Alpha). Skulle sikkert ikke vært hevet i utgangspunktet, men vaner fra utenbordsmotor er vanskelig å avvennes. All annen elektronikk fungerte, men tilt var helt død. Etter å ha skrudd av og på strømmen noen ganger kom den.

Hører med til historien at jeg en gang opplevde at motoren "kveltes" når jeg tiltet (som om man kuttet strøm). Dette har kun skjedd en gang.

Motor er en mercruiser 3,0 140 hk med en litt skranglete kontrollboks. Kan det være her feilen ligger? Andre forslag til en nybegynner på innenbords/hekkaggregat?

Mistenker at hovedstrømbryter kan være synderen her. Men, litt rart at alt annet funket. Har opplevd at alt er dødt når jeg vrir om tenningen et par ganger (dvs ingen strøm) når jeg har skrudd på strøm. Av og på med strømbryter et par ganger og litt venting, så kommer den tilbake. Snakket med tidligere eier om dette (nylig kjøpt båten), men han hadde ikke opplevd dette sa han. Han hadde sprøytet en del marin-spray nedi der sa han, og lurte på om dette kunne ha skapt dårligere kontakt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...