glalaks Svart 23.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2017 https://www.finn.no/14015644 Fant den gamle annonsen;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Helge Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Oj... snart 9 år gammel annonse... Men ja, av disse to typene båter vist/omtalt i denne tråden er denne hvite i annonsen (jeg har en gul) den det virker å være desidert flest av i Norge i dag - i alle fall om man baserer seg på hvor mange som omsettes. Veldig vanlig er den ikke, men den kan vel kalles å være vanlig i forhold til Sunwin'en til trådstarter som virker å være veldig sjelden i dag - samleobjekt Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Helge Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Jeg fikk nå en epost med tips om at Ådal Båtstøperi (Hønefoss?) lagde den 13 fot Sunspeed båten lenge etter at fabrikken på Gulsvik sluttet produksjonen. Men det stod ingen ting om hvor lenge (antall år) eller hvor mange båter de laget - det kan jo ha vært bare noen få. De båtene skal ha vært 385 cm lange akkurat som de eldre Sunspeed'ene som ble laget i Gulsvik (som det også står i brosjyren det er kopi fra lengre opp i innleggene her). Nå er vel faktisk 385 cm bare 12,6 fot, men det kan vel rundes av til 13 Min Sunwin (Sunspeed?) er imidlertid 425 cm (bare 6 mm fra 14 fot) og er derved 40 cm lengre enn det Sunspeed "skal" være. Det styrker min mistanke om at fabrikken på Gulsvik på et eller annet tidspunkt erstattet "den gamle" 14 Sunwin'en med en ny 14 foter med tilnærmet samme design/fasong som 12,6 fot Sunspeed'en. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
glalaks Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Ja solgte den tydeligvis for 9 år siden;) begynner å bli gammel;) Tror du kan ha mye rett ja. Ikke helt uvanlig i båtverden med flere varianter med forskjellig logo og merke på omtrent samme skrog. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
ivar Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 heller ikke at man modifiserer/forlenger litt her og der - eller at lengdemål oppgis etter litt varierende standard Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.