Magne76 Startet 30.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2016 Jeg er ukjent i dette farvannene og med ny båt og lurer på den indre leia og om tips på veien. Er dette den indre veien fra Strømstad? Er dette veien innaskjærs mot Resø? Inn sør for Styrsø, forbi Styrsø hamn, inn under brua sør for Sør Oddø, mellom gullnash og Tångeh, gjennom napostadsundet, mellom Rundø og styrsholmen og ned til Rassøhamn og så ut og vest for Råssø ? Fint om dere kan gi tilbakemelding på denne ruta . Eller er det sånn at jeg kan gå øst for karholmen og i sundet mellom N Oddø og Daftø-Valø. Det jeg er spesielt skeptisk til da er sundet sør for Daftø. På gule sider sjøkart er dette området mørkeblått. Er dette et trygt område for meg med en 30 fots motorbåt som stikker ca 1,2 m. Hvor dypt er det her? Er det andre utfordringer på denne ruta? Håper på gode svar og at noen vil hjelpe en som fortsatt mangler en del erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 30.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2016 Min Bavaria 38 er oppgitt til 17m høy, skraper i Daftøbroa med VHF-antenna. Stikker 1,8m dypt, går bra dersom du kjører riktig... Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 (redigert) Sundet sør for Daftø i retning øst-vest gåt fint med så liten dybde som 1,2m. Har gått igjennom med seibåt på 1,5 m ved lavvann. Hold omtrent midt i sundet på det smaleste. Skal visstnok bare være sand/gjørme i bunnen i følge en som har gått der med seilbåt mange ganger, men noen ganger må ha litt fart pga bunnsubbing med kjølen. Grunnene er merket på kartet i den leden, men min Garmin kartplotter viser svært mye feil i det området. Grunnen av solid stein som de fleste treffer er etter den trange passasjen syd for Bäckevik, i 'krysset' før Koskärsflaket. Hold godt mot øst der. Sving deretter sydvest for å unngå stenen før den lille holmen rett syd. Se f.eks. kart.gulesider.no, velg sjøkart: WGS84 58°54'45.4"N 11°9'21.0"E. Redigert 31.Juli.2016 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Øst for Karholmen, vest og sør for Daftö-Valö, går helt fint med 1,2 m. Pass på stenen når du svinger sørover mot sundet mellom Daftön og fastlandet. Du tar deg fint gjennom det smale sundet Rundö-Styrsholmen, se hva båtentusiasten skriver. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.