Jump to content

Hvilke fine lukkede båter, uten flybridge, på rundt 30 fot finnes?

Comforthe

Recommended Posts

Min bedre halvdel og jeg snakker stadig om hva slags båt vi kunne tenke oss å bytte til i fremtiden. Lang historie kort så er jeg meget lei kalesjeløsninger og kunne tenke meg noe lukket. Viknes båtene er noen jeg liker godt men de blir for "fiskebåtaktige" for rederinna.

Hun er i utgangspunktet ikke i mot lukkede båter, vi har bare ikke klart å snuble over en hun kan leve med.

Vi har også tittet på Targa, men der er plassen for dårlig i forhold til båtstørrelse.

Noen som har noen tips? Det skal også være noe som flytter på seg.

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Nimbuser har en tendens til å være dyre - og de er verdt det tenker jeg etter å ha eid en i 2 år. 

Hvilken model har du?

Har en Nimbus 29 C som kommer for salg. Kanskje det kunne vært noe ?

Fristende, det blir desverre ikke aktuelt med noe bytte denne sesongen.

Riviera 925 finnes vel uten flybridge, men de er kanskje litt sjeldne?

Der er veldig pene ja - mange av dem dessverre over vårt budget.

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Ref annonsen over med Hui 900. Den er bygget av Huseklepp i Tønsberg og er forløperen til Riviera 925. Mener å ha lest at skroget er mye det samme. Sikkert mange Hui/Rivieraeiere her på forumet som kan detaljene. Anbefaler ellers å primært se på båter hvor du har åpning inn i hekken. Tungvint med å alltid klatre inn/ut som på mange av de gamle norske båtene. I praksis utelukker du da de fleste snekketypene samt mange av de gamle norske halvplanerene, ofte med akterkabinen osv.

Dette er den mest optimale båten under 30fot i mine øyne: http://www.klikk.no/motor/baat/article808891.ece

Starter vel på rundt 1000 båtpenger som ny, et par år gammel så er du innenfor både ditt budsjett og har fortsatt
3 års reklamasjonsrett igjen.

Redigert av BingoBonzo (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

• 5 måneder senere...

Dette er den mest optimale båten under 30fot i mine øyne: http://www.klikk.no/motor/baat/article808891.ece

Starter vel på rundt 1000 båtpenger som ny, et par år gammel så er du innenfor både ditt budsjett og har fortsatt

3 års reklamasjonsrett igjen.

Flipper 880 ST er fin, den har jeg også sett på, men synes den var nokså kostbar. Starter på 1,3 mill (Bergen) med 2x150hk, hvor stereo, varmeapperat, vinsj, kartplotter (!), baugpropell er ekstrautstyr, (totalt ca. 150k kr).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...