Øystein Reksten Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Viss den lampa blinker også etter at du slår tenning av og på igjen har du ein feil som er konstant, feilkoder sletter seg selv kvar gang du slår tenning av og på igjen viss ikkje feilen er der fortsatt Sitér dette innlegget Link to post
Øystein Reksten Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Det er ein generell alarm lampe så da må du koble til PC for å kunne lese ut kva som utløser denne alarmen Sitér dette innlegget Link to post
Paradisbokta Svart 4.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Pumpen blir sendt till steinkjer elektro-diesel for overhaling. Får håpe alt blir ok om en ukes tid. Sitér dette innlegget Link to post
Paradisbokta Svart 9.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Ble oppringt av Steikjer elektrodiesel i går. Han kunne fortelle meg at pompa var full av rust og rustpartiklef. Hele stigeverket var blokkert av partikler. Han mente jeg måtte rense tank å div, men det står en plasttank i båten. Den ble rengjort for ca 4 år siden, men det blir vell ikke rust i en plasttank ? Filtrene viste heller ingen tengn til rustpartikler. Min teori er at det enten har stått en annen tank i båten før, eller at motor har stått i en annen båt. Noen andre som kan ha noen teori ? Finnes det noe register som lar en finne tidligere eiere på båter ? Båter er registrert i småbåtregisteret. Må få skryte av Steinkjer elektrodiesel !! Fantastisk service fra første telefonsamtale, som forøvrig ble besvart av dem etter at de hadde stengt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 (redigert) Du kan jo ha fått rustpartikler med under bunkring da. Men det burde ha vist på filtrene I så fall. Jeg ville uansett ha sjekket tanken, det kan være mye rart på bunnen der etter noen år... Redigert 9.August.2016 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
DieselDahl Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Hva slags båt er dette? Du bør uansett gjøre som verkstedet sier, en tank med ukjent innhold er ikke smart å ha i en diesel båt. Sitér dette innlegget Link to post
Paradisbokta Svart 10.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2016 Tanken var ute og ble tømt for 4 år siden, ingen grums i tanken da i følge en tidligere eier. Tanken er en hvit plasttank. Har lyst med lykt fra underside i bakkant, og kan ikke se at det skal være noe grums der. Ser heller ingen ting i forfilterets glass, så regner med at det har kommet uønsket grums inn i pumpa dor lenge siden. Fikk i pumpa i dag, og båten startet nesten umiddelbart etter å kun ha luftet på pumpen ? Båt stod på tomgang i 15-20 min, helt fantastisk ? Registrerte litt ujevn tomgang, så begynte å lete etter om jeg hadde glemt en kontakt. Det hadde jeg ikke, men når jeg tok i kabler til gasskontrollen ble den ujevne tomgangen værre. Bøyde litt på ledninger, og da ruset motor seg opp. Må sprette opp beskyttelsesstrømpe for å sjekke ledninger, mulig jeg må kappe å lodde på nye. Håper ikke gasskontrolen er gåen, koster 5000kr ? Uansett, tusen kilo fra mine skuldrer er borte ! Takk for alle tips og råd ? Sitér dette innlegget Link to post
Paradisbokta Svart 10.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2016 Hva slags båt er dette? Du bør uansett gjøre som verkstedet sier, en tank med ukjent innhold er ikke smart å ha i en diesel båt.Er en Sandstø 21 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.