Jump to content

Mercruiser 2.8 d-tronic vil ikke starte.

Paradisbokta

Recommended Posts

Ble oppringt av Steikjer elektrodiesel i går. Han kunne fortelle meg at pompa var full av rust og rustpartiklef. Hele stigeverket var blokkert av partikler. Han mente jeg måtte rense tank å div, men det står en plasttank i båten. Den ble rengjort for ca 4 år siden, men det blir vell ikke rust i en plasttank ? Filtrene viste heller ingen tengn til rustpartikler. Min teori er at det enten har stått en annen tank i båten før, eller at motor har stått i en annen båt. Noen andre som kan ha noen teori ?

Finnes det noe register som lar en finne tidligere eiere på båter ? Båter er registrert i småbåtregisteret.

Må få skryte av Steinkjer elektrodiesel !! Fantastisk service fra første telefonsamtale, som forøvrig ble besvart av dem etter at de hadde stengt.

Tanken var ute og ble tømt for 4 år siden, ingen grums i tanken da i følge en tidligere eier. Tanken er en hvit plasttank. Har lyst med lykt fra underside i bakkant, og kan ikke se at det skal være noe grums der. Ser heller ingen ting i forfilterets glass, så regner med at det har kommet uønsket grums inn i pumpa dor lenge siden.

Fikk i pumpa i dag, og båten startet nesten umiddelbart etter å kun ha luftet på pumpen ? Båt stod på tomgang i 15-20 min, helt fantastisk ? Registrerte litt ujevn tomgang, så begynte å lete etter om jeg hadde glemt en kontakt. Det hadde jeg ikke, men når jeg tok i kabler til gasskontrollen ble den ujevne tomgangen værre. Bøyde litt på ledninger, og da ruset motor seg opp. Må sprette opp beskyttelsesstrømpe for å sjekke ledninger, mulig jeg må kappe å lodde på nye. Håper ikke gasskontrolen er gåen, koster 5000kr ?

Uansett, tusen kilo fra mine skuldrer er borte ! Takk for alle tips og råd ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...