Dagfinnr Startet 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2016 Har en Evinrude 150 Ikon utenbordsmotor på en Nordkapp Noblesse 625 daycruiser. Denne gjennomfører en self test (diagnose) hver gang motoren starter opp (som i og for seg er fint). Problemet er at den fortsetter å kjøre disse self testene gjentatte ganger, nesten hele tiden mens jeg går med båten. Panelet slutter og virke, det piper og den kjører diagnoseringen. Er det ikke bare når båten starter at motoren skal gjøre dette? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Jo, kun når du vrir om tenningen skal den kjøre diagnosen. To steg er vel å først se over ledningsnettet til instrumenteringen. Ville også koblet på en pc for å se hva diagnoseprogrammet sier. Hvis du har kabelen liggende (eller kjenner noen som har) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
jotto Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Jeg opplever det samme når jeg starter motoren (etter at diagnosen er ferdig) hvis batteriet har lav spenning. Det virker som at Evinrude-instrumentene er ganske kresen på spenningen. Har du sett på spenningsindikatoren på instrumentet? Du kan kanskje få et hint der om det er dårlig kontakt noe sted. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.