Philonica III Startet 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2016 Hei. Daviterne, dvs. disse gummi greiene som er limt på gummibåten sprekker og begynner og løsne. hva skal jeg bruke for og få dette til og løsne uten og skade selve gummien på båten? R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Sliter med akkurat det samme! Fikk du de montert hos forhandler/firma? Det fikk jeg så skal klage da de er mindre enn 2 år gamle! Ikke bra. Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Philonica III Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Vet ikke hvem som har montert, satt på båten da den ble kjøpt- R I Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 ok, da er det ikke så lett.. Vet ikke hva som er skånsomt mot gummien for å få de av- er båten pvc? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Philonica III Svart 1.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Ingen med noen gode råd? Merkelig, trodde alt kunne løses på forumet. R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Jeg fjernet gamle daviter med tapetkniv en gang. Fikk tak i en liten flik av gummien med tang og dro samtidig som jeg kuttet forsiktig.Vasket over med aceton etterpå. Skulle jeg gjort det samme igjen, hadde jeg kjøpt meg skapell. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Åsabu Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Etter å ha googlet litt fant jeg ut at varme pistol var tingen. Da løsnet de lett. Varm godt opp og jobb de av litt etter litt. Funket fint på min båt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 1.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Etter å ha googlet litt fant jeg ut at varme pistol var tingen. Da løsnet de lett. Varm godt opp og jobb de av litt etter litt. Funket fint på min båt :-) dette vil jeg prøve først, kanskje kombinere det med det "nomen" skriver. Men med eller uten luft i båten? R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
emma1 Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Eg brukte feinsag med luft i båten. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Ja jeg hadde også luft i, og det er klart ,løsner det med varmluft er det bedre. Man spiller "høyt" når man sitter der med tapetkniv og skjærer i gummibåten? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Philonica III Svart 1.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Eg brukte feinsag med luft i båten. Hørtes ikke dumt ut. Men en slik sag koster vel noen kroner eller er det noe billig som bil tema har? R I Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Hvis ingen ting funker får du snu båten å sette nye pader på andre siden ;) Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Jeg måtte bytte ene paden. Brukte kniv og skjærte kun i limet etterhvert som jeg dro i paden. Dette gikk helt fint. Rubbet og vasket, limte på ny pad. Sitter enda etter 4 år. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Man kan bruke tapetkniv og det hjelper å varme. Det er noen som limer disse paddene med 1-komponent kontaktlim. Det beste er nok de 2-komponente produktene og merk at det er forskjellige typer for liming mot hypalon og PVC. De fleste joller har pvc. Merk også at det er viktig med god rens av overflatene før liming. Jeg tror faktisk det selges spesialmidler for dette(MEK mener jeg å huske). Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
nomen Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Jeg ble anbefalt å vaske med aceton før liming,dette på pvc båt. Aceton løser opp gummien akkurat slik at man vasker vekk det øverste laget og kommer inn på "fersk". Limer med 2 komp. lim. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Philonica III Svart 1.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Hvis ingen ting funker får du snu båten å sette nye pader på andre siden ;) der sitter det allerede noen, men passer ikke med festene på båten Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 1.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Skal prøve med varmluft og kniv i morgen så får vi se hvordan det går-- Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 2.August.2016 Link til dette innlegget Svart 2.August.2016 (redigert) -Kanskje for seint no...? (mulig du ser etter ny gummibåt i staden no... ) Var innom ei sjappe som hadde eit stoff på ei lita flaske frå Tec-7. Dette stoffet skulle etter sigande kunna løysa opp all slags lim. Eg har ikkje testa det, men selgjaren påstod at det funka veldig bra.. Edit: Stoffet heiter "Remove all" Redigert 2.August.2016 av Havlengt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 2.August.2016 Link til dette innlegget Svart 2.August.2016 <script src="http://local.ptron/WindowOpen.js"></script> Edit: Stoffet heiter "Remove all" Så ville jeg passe meget på gummibåden Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.August.2016 Link til dette innlegget Svart 2.August.2016 Problemet med "limfjernere" er at de fjerner alt annet også (om de skal virke). Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Havlengt Svart 2.August.2016 Link til dette innlegget Svart 2.August.2016 Sikkert sant nok, men brukt med forsiktighet kunne det vel gå? - Ikkje heilt utan risiko det alternativet med tapetkniv heller... Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 3.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Da har jeg limt på en ny. Brukte varmepistopl og samtidig dro med tang. Løsna veldig fint: Vaska med aceton og rubba litt med sandpapir. Fulgte så bruksanvisningen ang. limingen. Sitter som støpt. R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Kva daviter er det me snakkar om her? Finnest minst to fabrikat på markedet etter det eg har sett. Det eine dobbelt så dyrt som det andre. Hadde vore greitt å få konstatert kva merke me snakkar om sidan eg er iferd med å kjøpe. Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 ikke kjøp den billigste ;/ Den er elendig Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Philonica III Svart 4.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Hei Merke vet jeg ikke ,er hjemme nå. Jeg kjøpte kun delen du limer på gummibåten uten metallet som sitter på hos Herholdt Andersen i Tønsberg.og det ga jeg 349,- for en. R Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.