Jump to content

Hvor kan jeg få tak i original lakk til en gammel Yamaha påhenger

Helge

Recommended Posts

Fikk fullt havari på impeller i min gamle "veteran" 1980 Yamaha 40 DE. Nå er denne byttet og motor/båt er prøvekjørt. Jeg skulle imidlertid svært gjerne fått tak i riktig lakk til denne motoren - er det noen som har tips om forhandler(e). Ønsker primært sprayboks, men "lakkstift" kan også brukes på noen steder. Motoren er nok egentlig ganske pen i dekor og lakk til å være 36 år, men noen skavanker er det ...ikke minst på undervannshuset. Legger ved bilde av båt og motor:

bilde

Redigert av Helge (see edit history)

Pen båt :smiley:

Ser ikke i mobilversjonen av forumet hvor du bor i landet, men har god erfaring med Sandtec på Gandal/Sandes. De blander basefarge på sprayboks og leverer også tokomponent klarlakk til toppstrøket. Den siste lakken tåler bensin og min erfaring er at den er grei å lakkere fint og jevnt med. Tenker du hellakkering trenger du nok to bokser med base og to med klarlakk for å dekke motoren. Kjekt noen tar vare på disse gamle sliterne, det er greie motorer :yesnod:

Redigert av Hakkannen (see edit history)

mener det blir yamaha "ocean blå" du bør ha..? 

https://www.maritim.no/motorlakk-yamaha-l-bla

yamaha forhandlere har også slikt, samt grunning og klarlakk,  greie priser og bra resultat å det jeg har brukt iallefall 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Tusen takk :thumbsup: : Maritim sin "Yamaha Ocean Blå (1974-1985)" er nok rett for min 1980 Yamaha 40 DE

Men når jeg først skal bestille: Hva med min 2001 Yamaha 90? Er det Yamaha Grå Metallic eller Yamaha Mørk Grå Metallic. På disse har ikke Maritim årstall???                                            

Hmmm...

Ocean Blue: Motorer til 1983
Marine Blue: Motorer fra 1983-1994
Bluish Grey Metallic 1: Fra 1994 --> 30 hk -350 hk
Bluish Grey Metallic 2: Fra 1994 --> 2,5 hk - 25 hl
Dark Blue: Origin-motorer
Harbor White: F9.9 inntil 1993
Dark Blue Metallic: V-Max-motorer

http://www.herholdt.no/index.php?route=product/product&product_id=1031

Har god erfaring med den orginale primeren og lakken til Yamaha....................

Har prøvd noen fra Biltema og noen andre bilrekvisitabutikker og det var dårlige greier i forhold.

Biltema-lakk var ikke i mine tanker, men så spørs det da... hvor Maritim sin lakk plasserer seg mellom Yamaha original og "andre bilrekvisitabutikker"?

Ellers er farge og dekor på 90-hesteren jeg nå har på min Skibsplast 450VS slik (ikke mine bilder!)

bilde

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...