TomF Startet 2.August.2016 Link til dette innlegget Startet 2.August.2016 Jeg har en Brig 330 som tar inn vann som legger seg under dørken. Jeg trodde først det var regnvann som kom se gjennom noen skruehull på vei ned - men det smaker salt gitt.... også nå bekreftet med noen regnfrie dager og jammen har det ikke fylt seg opp igjen etter lensing. Jeg har tatt båten opp for å se hvor vannet evt. kommer ut igjen da. Det pipler bittebitte litt fra bunnproppen, men ikke veldig mye. I tilegg observerer jeg at det har gått et skall av gelcoten under der - ca 1.5 x 1 cm område som da er uten bunnstoff og gelcoat. Man kan se glassfiberet direkte. Spørsmålet mitt er : kan den trekke vann gjennom dette (tipper det fyller seg ca. 10 liter i løpet et døgn i vannet. Det kommer ikke vann ut av det når den tas på land, så det trekker i tilfelle kun "enveis". Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 2.August.2016 Link til dette innlegget Svart 2.August.2016 Hvis det pipler synlig et sted, så er det problemet. 10 liter på et døgn er 4 dl i timen, eller 7 ml i minuttet. Ikke akkurat så det fosser, altså. Så inntil det motsatte er bevist, hadde jeg antatt at området ved proppen er synderen. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 2.August.2016 Link til dette innlegget Svart 2.August.2016 Og pipler vannet forsiktig ut, kan det kanskje "piple" raskere inn når den ligger på vannet? Tenker at trykket fra utsiden av båten og inn er større (når den ligger på vannet), enn trykket fra innsiden av båten og ut (når den er på land).. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.