Naverud Startet 3.August.2016 Link til dette innlegget Startet 3.August.2016 Hei! Skal kjøpe FB båt på ca 33 fot og ser på Riviera 925 FB og skilsø 33 FB. Begge har Volvo D& med DPH drev. Riviera er en 1995 med ny motor fra 2012 og Skilsø er en 2005 med 2008 motor. Er det noen som kan komme med synspunkter på disse? FINN-kode: 72680826 2004 skilsø FINN-kode: 79541113 1995 Riviera FINN-kode: 78323786 2005 skilsø Mvh Petter Gjetanger Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 (redigert) Hei, Naverud. Den Rivieraen i Bergen tittet jeg på når den kom ut, synes den så sliten ut. Ikke spesielt godt vedlikeholdt utenom maskinen. Det kom ut et finere eksemplar i går, med aksling og god-Yanmaren 6LPA-STP 290HK (marsjer i 20 knop): http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=79923379 Skilsøen på 78323786 ser jo rett og slett veldig bra ut ! Jeg tittet også på disse sammen med Rivieraen før jeg kjøpte. Minuset med den, synes jeg, er at sofa og førersete er på samme siden. Må trimme mye vekt med flaps underveis, samt at disse ofte blir litt skjeve i havn. Men hvor viktig er det egentlig, lissom ? Viktigere at ting er på stell. Rivieraen har liten fly, som kun er et sted å kjøre i solen, ikke et sted man befinner seg i havn. Litt større bad og vinterisolering i Rivieraen, ellers tror jeg du ville blitt like fornøyd med Skilsøen. Pene båter begge 2. Lykke til med valget ! Redigert 3.August.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Har også kommet fram til at Skilsø eller riviera blir min neste båt. Foretrekker aksling, men vurderer også drev dersom dette er av nyare dato. Skilsø kommer vel kun med drev? Ser en del riviera er halvfabrikat? Dette kan nok vere ok, men trur eg vil velge en fabrikkbygget båt. Ser for meg ut som den Worry linket til er et halvfabrikat? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 (redigert) Skilsøen er også levert med aksling, så de finnes. Riviera fantes ikke som "halvfabrikat" men komplett byggesett. Om den ikke er satt sammen av Huseklepp er faktisk ikke så nøye, men klart, det er nok å foretrekke. Denne Skilsøen har aksling: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=78432191 Redigert 3.August.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Takk for infoen. Men 21 knop var litt liten med 290hk syns eg.... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Joa, men thruster foran og bak hadde betydd mere enn de siste par knopene, synes jeg. Bør ha det på disse, selv om de har drev.. Sitér dette innlegget Link to post
Stola Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Vi har en Skilsø 975 (-97) med drev og har ingen nevneverdige problemer med slagside i havn, vi er som oftest 5 rundt bordet (3 barn). Vi har enkeltsete på babord side (anbefales) og når det er i bruk er det minimalt behov for flapsing i fart. Baugthruster mener jeg er et must, men hekktrøster har ihvertfall ikke jeg behov for. Om man velger Skilsø eller Riviera blir vel en smakssak, viktig at båten er godt vedlikeholdt. Med en KAD42 (230hk) marsjer vi på 22-23 knop ferielastet. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 (redigert) ..om man velger Skilsø eller Riviera blir vel en smakssak, viktig at båten er godt vedlikeholdt.. Støttes 100 % ! Jeg hadde disse som 50/50 % før eksemplaret mitt kom ut for salg. Jeg fant en båt med ny motor og masse oppgraderinger, som: Thruster foran og bak, ankervinsj foran og bak (med remote på begge) men ikke minst,. Autopilot. Den er mye verdt! Har blitt avhengig av den. Ellers, nye puter/sofa. Mase aggregat, så jeg kan få irritert naboen... samt den store badeplattformen som er en del av skroget. Den er god å ha ! Ellers ser man fort om båten har fått nok TLC, på en visning. Redigert 3.August.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Naverud Svart 4.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Da ble det Skilsø 33 FB i dag. Båten ser ut som om den var ny ! Nå er det bare å ønske seg noen nye godsaker. FINN-kode: 72680826 Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Gratulerer! Den ser jo veldig strøken ut. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Jakob T Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Gratuler med ny båt,blir spennende Sitér dette innlegget Link to post
Naverud Svart 4.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Takker og bukker Sitér dette innlegget Link to post
Naverud Svart 4.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Er det noen som har bilder på montering av anker vinsj foran på Skilsø 33 FB 2004 mod? Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Flott båt. Så velholdt ut. Absolutt et godt valg. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Gratulerer med en godt vedlikeholdt og pen båt, Naverud ! Det er nok en båt man vil kose seg masse i. Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjuk Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Gratulerer med flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.