Jump to content

Enes 32 plass i denne vs summer family 27, fm/årø32

Sjø stjernen

Recommended Posts

Jeg vurderer summer 27 og men vil ikke ha kalesjebåt. Vi er to voksne og to barn på 2,5 og 4 år. ønsker faste liggeplasser. Ønsker en båt for helårsbruk. Greit at den kan gå rask om man skal komme seg fort ifra sørlandet og hjem hit til karmøy.

Synes Enesen ser litt rar ut med det litt kortet styrehuset. Har bedt om flere bilder

Innvendig plass i Enes 32 kan ikke sammenlignes med Summer Family. For det første er Enesen ca 45 cm bredere enn Summeren. Det er veeeldig mye i båtsammenheng. Når det gjelder lengden er jo Enesen 5 fot lenger så det blir jo en mye større båt. Hvis en regner litt rundt så blir jo innvendig plass ca 10 kvadratmeter større. Enig med en ovenfor her at det er kjekt med aktercabin, men da får du jo mye kalesje. Har selv en Enes med 200 hk og v-gir. Denne gjør nok ikke mer enn ca 12 knop nå på full fart, men en litt for tung propell (mangler 350omdr på motoren) samt en båt som veier 7,5 - 8 tonn ferielastet må nok ta skylden for det. Har en helt annen innredning enn den som er vist i annonsen ovenfor. Kan ellers opplyse at det er en stødig og god sjøbåt.

Redigert av Cheyenne (see edit history)

Det er jo gjerne en grunn til at ting er billig.....det gjelder også de ulike summerne i markedet. Da jeg solgte min for noen år siden var det den dyreste på finn.no. Men det var nok den beste også. Så det avgjør nok litt hva du ønsker av båten og hva som skal til for at du blir fornøyd. For skal du begynne å utbedre ting flyt båtpengene veldig fort. Veldig fort.

Det er jo gjerne en grunn til at ting er billig.....det gjelder også de ulike summerne i markedet. Da jeg solgte min for noen år siden var det den dyreste på finn.no. Men det var nok den beste også. Så det avgjør nok litt hva du ønsker av båten og hva som skal til for at du blir fornøyd. For skal du begynne å utbedre ting flyt båtpengene veldig fort. Veldig fort.

Det er en påstand med stor riktighet.

Enes 32 kjenner jeg ikke. Men vet en god del om Summer`n. Vi valgte å selge vår Summer Family i våres pga at vi flyttet fra Sørlandet til Telemark. Da tok det litt for lang tid med Summeren når vi skulle sørover med marsjfart på 8-9 knop. Men vi hadde kun en 100hk i vår. ( Det er summere som fint kan ligge på en marsjfart på 12-15 knop)

Vi var veldig fornøyd med vår og savner den tidvis. Jeg vil på det stekeste anbefale hardtopp om dere skal bruke den like mye som vi gjorde. Den blir mye lunere og en holder varmen bedre. Alle som har hatt en slik båt, blir imponert over hvor godt utnyttet båten er, da dette er "kun" en 27 foter. Med noen gode madrasser forran, så ligger en godt og i akterkabinen er det god plass til 2 barn. Fordelen er at her har en fire sengeplasser til en hver tid klare, med god komfor.

Husk at billig kan fort bli dyrt. Det å skulle "pusse opp" en båt, blir ofte mer kostbart en enn først så for seg. Utstyr som plotter, radar osv kan fort bli 20-30 båtlapper selv på bruktmarkede om en skal ha godt utstyr. Så er det båtvarmer, varmtvannstank osv...

Du må jo se på hva du får for disse 60 lappene og hva du må legge i av innsats og båtlapper for å få den i den stand dere ønsker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...