Jump to content

Følgetur Kristiansand-Bergen

Kim Bav

Recommended Posts

Hei meg og min kone har kjøpt båt i Sandefjord. Vi er komt til Kristiansand i dag og skulle videre til Mandal. På grunn av dårlig vær ble vi værende i Kristiansand. Planen var å reise videre gjennom kanalen Spangereid på grunn av dårlig vær. Er det noen som vil slå følge med oss i morgen da vi ikke er kjent der. Samtidig så er eg en uerfaren kaptein på denne 32 foteren. Er det noen vi kan henge på med mot Bergen hadde vi satt stor pris på og ikke minst følt oss mye tryggere ?.

Er ein tråd her på forumet ,Lista Jæren.Ser det er litt aktivitet på den .

Om du går fra Mandal indre lei til Svinør,så til Sprangereid,så er der  greit å gå til Korshavn,eller Farsund.

Om du går til Farsund er det ofte båter der på tur nordover,eller østover.Ta ein tur på kaien så kommer du nok i kontakt med båter som skal nordover.

Viktig å vente på fint ver,så blir det båttur til neste år også.Det blir fint ver ein dag,bare å vente

Vi gikk Arendal - Mandal i dag. Første del var grei, men etter en pause i Kristiansand hadde det blitt en del mer sjø. Gikk helt greit å gå i 19 knop, men var en del sjø ved Tånes mellom Søgne og Mandal. Gikk lengst mulig ut i le av Uvår før jeg dreide inn mot nestet. Dette for å få sjøen minst mulig fra siden. Passerte en seilbåt der jeg kun så mast og seil da den var i en bølgedal.

Skulle gjerne slått følge. Skal til Sandnes og skulle helst blitt i området til søndag, men må vurdere å gå tidligere eller legge igjen båten for å komme på jobb til mandag. Frykter litt for at det ikke er mulig å komme rundt Lista og Jæren på lørdag eller søndag. Kan være vi går på fredag om det er en åpning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...