NickolayGW Startet 3.August.2016 Link til dette innlegget Startet 3.August.2016 Hei. Jeg ønsker å oppgradere min Suzuki DT25 1995 modell som er 3 sylindra til en DT30, altså 5 hestekrefter mer. Kommentarer som at det er unøvendig osv vil jeg helst ungå. Bytte motor eller kjøpte motor er uaktuelt. Bilde av motor: https://www.google.se/search?q=suzuki+dt25+1995&biw=1366&bih=651&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiV16Kl9KXOAhUL1ywKHXvvDgwQ_AUIBigB#tbm=isch&q=outboard+suzuki+25+1995+oil+injection&imgrc=0KTDnNLtUpaSQM%3A Takk for svar på forhånd! Mvh, Nickolay Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Hva ser du for deg at skal skje her? Vil du kjøpe en av noen her, eller selge din egen, eller hva? Hva skal vi synes noe om? Sitér dette innlegget Link to post
NickolayGW Svart 3.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Som jeg sa i førsten, jeg ønsker å oppgradere motoren fra DT25 til DT30. Ikke selge eller bytte. "Bytte motor eller kjøpte motor er uaktuelt." Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.August.2016 Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 ser for meg det er fine motorer, i likhet med sine storebrødre 55/65hk. Men disse er sjeldne å se her til lands, så tror kanskje du må lete på utenlandske forum for å finne tips til hva som er forskjellen på disse Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Taucher Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 (redigert) Som jeg sa i førsten, jeg ønsker å oppgradere motoren fra DT25 til DT30. Ikke selge eller bytte. "Bytte motor eller kjøpte motor er uaktuelt." OK, lykke til? Jeg forstår ikke hva du spør om. Hva kan vi hjelpe deg med? Er dette til informasjon? EDIT: OK, du vil bygge om motoren du har? Er det sånn å forstå? Det kan være at den deler litt saker og ting med 30 hk versjonen, men så vidt jeg kunne forstå er det ikke en "nedtrimmet" versjon. Begynn med å gi full gass med motoren slått av. Så ser du at forgasserspjeldene åpner helt(de skal altså ligge flatt, slik at mest mulig luft slipper inn). Hvis de ikke gjør det kan du begynne å lete etter restriktorer som begrenser dette. Det kan være du finner en restriktor til mellom forgasser og reedventilen, den kan ofte fjernes. Utover det ville jeg ikke gjort noe mer. Det er ikke bare å bytte forgassere for eksempel, det må dyses riktig, og med større gassere følger mindre moment, men mer toppeffekt. Det er "trade-offs". Det blir ikke "bedre" det blir bare noe annet enn det du begynte med. Redigert 4.August.2016 av Taucher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Hvis du går inn her: http://www.boats.net/parts/search/Suzuki/Outboard/1995/DT25C/parts.html Så klikker du på hver enkeltdel og sammenligner mellom 25 og 30. I bunnen av siden står det hvilke motorer delen passer til. Eller du kan sammelingen delenr. En kjapp kikk viste at sylindre er like,men har ulike forgassere. De tre forgasserene er heller ikke like på samme motor ser det også ut som. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 på 3syl motorer med 3 forgassere er det gjerne små forskjeller pga gass/choke stag som er linket sammen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.