Dykker Startet 4.August.2016 Link til dette innlegget Startet 4.August.2016 Hadde båten på sjøen sist vinter i Bestumkilen da jeg ønsket å bruke den vinteren gjennom. Sist vinter, var Bestumkilen islagt fra desember til april. Er dette vanlig i Bestumkilen? Noen jeg pratet med, sa at den omtrent aldri hadde vært fryst. Men sist vinter var jo ikke spesiell kald i Oslo. Så rart at noen sier at den stort sett er isfri på vinteren. Noen som vet mer om dette? Er kilen stort sett isfri, eller er det alltid is der? Er jo tilsig av ferskvann fra elva som munner ut ved ved Sjølyst/Karenslyst. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Vanlig. Gikk til og med på skøyter der på 50-tallet. Fisket på isen opp gjennom årene. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Ligger i bestumkilen selv, og den fryser hvis det er mye kulde før jul. Noen år ligger isen til over påske. Våren 13 eller 14, kom ikke folk seg ut til påske. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Ligger i bestumkilen selv, og den fryser hvis det er mye kulde før jul. Noen år ligger isen til over påske. Våren 13 eller 14, kom ikke folk seg ut til påske. Det var nok våren 2013, etter den siste skikkelige vinteren. Jeg lå i boblehavn i Vollen den vinteren, og da jeg gikk derfra 1. april var det fremdeles mye is i Indre Oslofjord. Til og med Drammensfjorden var islagt uvanlig lenge. De som pleier å sette ut til påske i Drammen måtte droppe det, og det var det ingen som kunne huske at hadde skjedd tidligere... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.