kdtran Startet 4.August.2016 Del på Facebook Startet 4.August.2016 Har byttet båt og sliter med kjølevannslekkasje (ferskvann) fra en av mine AD41P-A motorer. Mister ca 0,75 liter i timen, og vannet ender i opp i kjølsvinet. Jeg har hatt av eksos manifold og byttet alle pakninger mellom blokk og denne. Jeg har også trykktestet kjølevannsystemet med motor i kald tilstand uten at trykket sank. Etter mye feilsøking har jeg lokalisert at vannet renner ned langs blokken i området rundt sylinder nr 1(fremkant av motor). Det er ingen tegn til lekkasje fra vannpumpe eller fra tilslutningen til termostathuset. Står da igjen med 3 alternativer: -Lekk injektorhylse, sylinder 1 -Sprekk i eksos manifold -Lekkasje fra frostplugg rundt eksosutløpet fra sylinder 1. Bjordal og Madsen mener det er overveiende sannsynlig at en frostplugg er kilden til lekkasjen og jeg lurer på om det er noen andre medlemmer her inne som har opplevd lekkasjer fra disse? Hva er beste metoden for å få ut de gamle pluggene + beste måten å montere nye? Kjipt at vi ikke oppdaget kilden til lekkasjen når manifolden først var av, men sånn er det nå en gang bare. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Fikk du noe løsning på dette? Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 11.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2017 Tja, jeg håper det. Har egen tråd om prosjektet her på forumet. (Nødvendig oppgradering av Princess 35) Har ikke startet opp maskinene enda, men har byttet alle injektor hylsene, en toppakning, injektorene, pakning mellom termostathus og ferskvannspumpe osv osv. Regner med å starte dem opp i løpet av en ukes tid før de lastes inn i båten igjen. Poster oppdatering i prosjektråden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.