Gruno 1060 Startet 4.August.2016 Link til dette innlegget Startet 4.August.2016 Har en eldre fordSaab hvor det drypper minimalt med olje fra eller omkring saltvannspumpen ( ligger under dynamoen koblet inn hvor svinghjulet er) har nettopp tatt den ut og skiftet pakning. Satt inn igjen men allikevel drypper det fra der omkring. Vi snakker om under 1 dl på 10 timers kjøring. Er dette noe jeg skal bry meg om eller bare leve med. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 5.August.2016 Link til dette innlegget Svart 5.August.2016 Byttet du pakning mellom pumpehus og blokk, eller byttet du simmering/oljetetting inne i pumpa ? Sitér dette innlegget Link to post
Gruno 1060 Svart 5.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2016 Byttet pakning mellom pumpehus og blokk. Men etter timer med søk fant jeg ut at lekkasjen kom fra en skrue fra registerhuset. Tok ut skruen og smurte på parmatex og la på litt hamp på skruen og teitet den på plass igjen. Lekkasjen er nå en dråpe pr 10ende minutt. Dette kan jeg leve med. Ellers starter motoren på første forsøk og går som en drøm. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 5.August.2016 Link til dette innlegget Svart 5.August.2016 Motoren din har ingen ting med Saab å gjøre. Det var Sabb i Bergen som hadde Ford motorer i sitt program i noen år. Kan være greit å vite. Sitér dette innlegget Link to post
Gruno 1060 Svart 5.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2016 Det vet jeg.. da skal dog sies at det var faktisk Saab Bergen som mariniserte den en gang rundt 2006. Sitér dette innlegget Link to post
anonym123456 Svart 5.August.2016 Link til dette innlegget Svart 5.August.2016 Poenget var vel at det er Sabb og ikke Saab. Sitér dette innlegget Link to post
Gruno 1060 Svart 5.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2016 ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.