starion74 Startet 5.August.2016 Link til dette innlegget Startet 5.August.2016 Jeg har pusset opp en båt, og nå gjenstår i hovedsak bunnsmøring før jeg kan sjøsette. Jeg begynte sånn smått å skrape, men ser jo at dette vil ta resten av sesongen. Så min plan er å smøre på noe bunnstoff nå, så får jeg ta den grundige jobben før neste sesong. Må jeg smøre noe primer på eller er det nok med bunnstoff? Jeg har vasket skroget grundig med høytrykk og avfetting. Bør jeg pusse over evnt vaske med aceton før jeg begynner malejobben? Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 5.August.2016 Link til dette innlegget Svart 5.August.2016 (redigert) Har du selvpolerende bunnstoff fra før på båten, kan du bare smøre på nytt, evt. bare flekke i der det mangler. Hardt bunnstoff a la VC17 har jeg mindre erfaring med, men jeg vil anta at den må slipes lett for at nytt bunnstoff skal sitte. Har du slipt/skrapt helt ned til gelcoaten noen steder bør det primes der, da gelcoaten ikke er 100% vanntett. Redigert 5.August.2016 av alf-inge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.August.2016 Link til dette innlegget Svart 5.August.2016 Hvis båten skal opp igjen i år så spiller det vel mindre rolle. Hvis ikke da båten allerede er angrepet av plastpest.... Min båt har ikke hverken primer eller bunnstoff og det går helt fint. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
tkb Svart 5.August.2016 Link til dette innlegget Svart 5.August.2016 Ta det til våren, og nyt resten av sesongen! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.August.2016 Link til dette innlegget Svart 6.August.2016 Om båten er angrepet av plastpest så hjelper vel ikke hverken et lag med primer eller litt bunnstoff på en båt som skal brukes en kort periode før den tas opp og skal gjøres en grundig jobb med vil jeg tro. Sett den på vannet og nyt de sommerdager som måtte komme! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
starion74 Svart 8.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2016 Båten er ikke angrepet av plastpest. Men det er rimelig mange gamle lag som bør fjernes, for så å legge primer og bunnstoff. Men da tolker jeg det dithen at jeg kan bare smøre på bunnstoff, å sjøsette. Så jeg får noen dager på sjøen før sesongen er over. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 8.August.2016 Link til dette innlegget Svart 8.August.2016 Nå er vel værste tia over mht groe, så jeg ville bare sjøsatt. Blir ett strøk mindre å fjerne, samt sparte kroner:) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.August.2016 Link til dette innlegget Svart 8.August.2016 Bare flekk der det mangler bunnstoff og sett den ut! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.