Jump to content

Hvordan fjerne mye Svartmugg/sopp som har sittet lenge

KennethK

Recommended Posts

• 8 år senere...

Det har et helsemessig aspekt ja, særlig om man astma, allergi eller tilsvarende. Men muggsopp finnes nesten overalt, og håndteres med såpe og vann. Det anbefales å kaste klutene etterpå, hvis ikke vil disse kunen spre sporer når de tørker opp. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
2 minutes ago, index said:

Det har et helsemessig aspekt ja, særlig om man astma, allergi eller tilsvarende. Men muggsopp finnes nesten overalt, og håndteres med såpe og vann. Det anbefales å kaste klutene etterpå, hvis ikke vil disse kunen spre sporer når de tørker opp. 

Jeg har vasket godt over, men misfargingen blir ikke nødvendigvis borte.

Men er selve soppen borte, selv om de svarte flekkene blir igjen?

Jeg ville ikke ha bekymret meg over de svarte flekkene. De trekker noen ganger så godt inn at de ikke lar seg vaske bort. Det er det løse som er uheldig for helsen. Hold det rent og tørt, så er du trygg. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
1 minute ago, index said:

Jeg ville ikke ha bekymret meg over de svarte flekkene. De trekker noen ganger så godt inn at de ikke lar seg vaske bort. Det er det løse som er uheldig for helsen. Hold det rent og tørt, så er du trygg. 

Takk for svar. Da gjenstår hva som eventuelt er på baksiden av skrogtrekket, muggsopp jeg aldri har fått vasket bort, fordi, det er på baksiden :) Det er vel kanskje ikke noe som sprer seg i luften så lett.

hermandotno skrev Just now:

Da gjenstår hva som eventuelt er på baksiden av skrogtrekket, muggsopp jeg aldri har fått vasket bort, fordi, det er på baksiden :)

Hvis du er bekymret for det så bør du skifte alt av skrogtrekk. Minuset er at du kan få ny muggsopp når som helst. Dette er noe som finnes overalt, og som blomstrer opp når den får nok fukt. 

13 minutes ago, index said:

Hvis du er bekymret for det så bør du skifte alt av skrogtrekk. Minuset er at du kan få ny muggsopp når som helst. Dette er noe som finnes overalt, og som blomstrer opp når den får nok fukt. 

For min del er det egentlig da bare et spørsmål om soppen sprer seg i lufta hvis den er på baksiden av trekket. Den vil vel tørke og dø ut uansett når båten tørkes

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...