ToreG. Startet 6.August.2016 Link til dette innlegget Startet 6.August.2016 Hei. Har nettopp kjøpt båt med mercury 50hk motor. Ved første gangs prøving opplever jeg en rimelig høy pipe/varseltone, når jeg kjører med full gass, samt at det virker som trekkraften avtar. Lyden vedvarer hele tiden, inntil motoren stoppes.Når den startes igjen er alt som normalt. Går bra så lenge den ikke kjører med full gass. Er det noen som har forslag til årsak. Tore? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 6.August.2016 Link til dette innlegget Svart 6.August.2016 En mulighet er at du har et hakk for liten propell, og at det er turtallssperren som slår inn. Da blir det nøyaktig slik du beskriver. Du må nok til med ny propell. Er båten ny fra forhandler, bør de bytte dette gratis. Sitér dette innlegget Link to post
ToreG. Svart 7.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2016 Det er nok en eldre modell, så jeg må vel investere i en ny propell. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.