tobba Startet 8.August.2016 Link til dette innlegget Startet 8.August.2016 Har en septikpumpe som nå plutselig ikke virker lengre. Når jeg starter, slår sikring ut i sikringsskapet etter noen sekunder. Noen som har vært borti dette? Kniv som står fast eller impeller som må byttes? Eller defekt hele pumpa? Noen som har noe tips, før jeg begynner på dirty work? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 8.August.2016 Link til dette innlegget Svart 8.August.2016 Mange av disse pumpene har et tverrspor i enden av akslingen på motoren. Om det er sånn på din, ta et flatt skrujern og vri i driftsretning. Da kjenner du samtidig om den har satt seg. Prøv så igjen. Mulig det er en hette eller propp/lokk over enden av akslingen som må bort før du ser tverrsporet. Sitér dette innlegget Link to post
tobba Svart 9.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Takk for tips, Sjøfare. Fikk fjernet deksel i bakkant av pumpa, og kom da til akslingen. Denne satt fast og måtte løsnes ved å skru "med klokken". Litt jobbing med denne, samt gikk over alle elektriske koblinger, så fikk jeg pumpa igang igjen. Phu.....der sparte jeg meg for en .......jobb Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.