Sjøbliss Startet 8.August.2016 Link til dette innlegget Startet 8.August.2016 Etter at det lakk litt vann inn kalesjen vår i for-fjor høst kom det noen slike hvite flekker på gulvet nede i kabinen. Er det noen som har kjennskap til hvordan man kan få fjernet de? Har prøvd noen kjærringtriks som stryking på en klut for å "varme" fukten ut, men det fungerte ikke. Tror vel ikke det er noe fukt der lenger, det virker knuske-tørt. Må jeg pusse det ned og lakke på nytt? Ser for meg at det lett kan bli styggere enn å la det være slik det er. Er jo bare kosmetisk, ingen fukt eller skade i lakken. Denne dørkplata ligger midt nede i kabinen og jeg tror det må være laminat. Gulvet er i en 2007 modell Nidelv 300 Sport. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Hantoen Svart 11.August.2016 Link til dette innlegget Svart 11.August.2016 Etter bildet å bedømme er dette ikke laminatgulv, men teakfiner som er lakkert. Sjekk med Nidelv, men jeg tror du kan prøve å slipe/ skrape på flekkene. Slik at løs lakk går av og flekke på ny lakk. Eventuelt slipe og lakke hele plata. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.August.2016 Link til dette innlegget Svart 11.August.2016 Strykejern og en koppeklut? -satt å så på YouTube forleden for å restaurere en teak kommode... Mtp vannmerker og slikt. Da brukte de strykejern.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 13.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Endte opp med å pusse ned med maskin. Fikk det ikke bort med noen kjærringtriks. Prøvde alt av stryking og slikt men måtte gi opp. Puss ned og lakk opp som gjelder. Nylakkert :) Ferdig resultat :) Ble ganske bra. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.