TMB Startet 8.August.2016 Link til dette innlegget Startet 8.August.2016 Hei. Jeg har kjøpt meg en nydelig Nidelv 18 av eldre årgang. Sitter en AQ140A med dobble gassere og ett penta drev, jeg antar 280 drev pga årgangen. Jeg har problem med at tilt funksjonen på drevet ikke fungere. Har fått høre at motoren på disse ofte gir seg da tidligere eiere ikke skiller på tilt og trim. Båten er også veldig lite retningstabil i lav hastighet, og antar at det er slakk i noen foringer etc. Men har ikke kommet meg ned for å se ennå. Er det vanskelig å få tak i deler til slike drev? kostbart? Er det noe av det som lar seg reparere billigere enn å bytte til nye deler? (f.eks om det lar seg gjøre å få tak i nye børster og evt kommutator) Tips og triks er hjertelig velkommen. Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Volvo penta 280 drev? hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.