Jump to content

GPS Kompass fra Seatronic

Bårdp

Recommended Posts

en av anledningene til att jeg ikke valgte o fortsette med  Raymarine/Autohelm Seatalk grejjene, uten att kjøre ren NMEA2000

send samme spm til Actisense...tror du kommer få ett annet svar :smiley:

jeg har Nexus vindintrument om bord, (i dag heter de Garmin.......)

fra Nexus servern til NMEA2000 anbefalte de sin egen produkt GND10.....men Actisensen oversetter fler settninger, så jeg valgte den.

S/Y Gunga Din

Ja har vel konkludert med at jeg aldri mer skal ha Raymarine. For øvrig har ikke Seatronic lengre disse kompassene. Og den billige prisen fra SercoShop.no viste seg og være uten moms når jeg skulle bestille derfra. Blir vel til at jeg drar om bord bin gamle SGB 1000 og en 12-24V omformer.

en av anledningene til att jeg ikke valgte o fortsette med  Raymarine/Autohelm Seatalk grejjene, 

Simrad er heller ikke fremmede for sånne tjuvtriks.

Min Simrad vindmåler vil ikke beregne sanne verdier dersom den ikke får kurs og hastighet fra et Simrad instrument.

Har sjekket, mailet med Raymarine, og fått til svar at de ikke vil godta eksterne data.

Raymarine vil ha kontrollen selv !

Merkelig. Jeg har svar fra Raymarine support i UK som forteller at EVO vil akseptere heading-data fra f.eks. satelittkompass.

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...