Gunga Din Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 en av anledningene til att jeg ikke valgte o fortsette med Raymarine/Autohelm Seatalk grejjene, uten att kjøre ren NMEA2000 send samme spm til Actisense...tror du kommer få ett annet svar jeg har Nexus vindintrument om bord, (i dag heter de Garmin.......) fra Nexus servern til NMEA2000 anbefalte de sin egen produkt GND10.....men Actisensen oversetter fler settninger, så jeg valgte den. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bårdp Svart 14.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2016 Ja har vel konkludert med at jeg aldri mer skal ha Raymarine. For øvrig har ikke Seatronic lengre disse kompassene. Og den billige prisen fra SercoShop.no viste seg og være uten moms når jeg skulle bestille derfra. Blir vel til at jeg drar om bord bin gamle SGB 1000 og en 12-24V omformer. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 en av anledningene til att jeg ikke valgte o fortsette med Raymarine/Autohelm Seatalk grejjene, Simrad er heller ikke fremmede for sånne tjuvtriks. Min Simrad vindmåler vil ikke beregne sanne verdier dersom den ikke får kurs og hastighet fra et Simrad instrument. Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Har sjekket, mailet med Raymarine, og fått til svar at de ikke vil godta eksterne data. Raymarine vil ha kontrollen selv ! Merkelig. Jeg har svar fra Raymarine support i UK som forteller at EVO vil akseptere heading-data fra f.eks. satelittkompass. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.