Edh1 Startet 9.August.2016 Link til dette innlegget Startet 9.August.2016 Hei Ser etter opplagsstativ til min Agder 880. Ser på modellene til OB-Wiik. Bør jeg gå for A-stativ eller T-stativ? (Hvor langt bør det være? Jeg tenkte at om jeg i fremtiden skulle ønske større båt så ville det være greit å kjøpe et som er litt stort?) Eller er det andre leverandører som burde vurderes? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 (redigert) Jeg kjøpte 12 meter med 2 ekstra støtter. Disse varenumrene hos Maritim: Stativ: https://www.maritim.no/presenningstativ-12m-m-bag#.V6mZDk0kq70 2 ekstra av disse: https://www.maritim.no/teleskopisk-stotte-lang#.V6mZTE0kq70 Det er jo litt å vokse i, pluss at du trenger jo ikke sette opp hele lengden. Presenningen jeg kjøpte: https://www.maritim.no/presenning-pvc-7x12m-450-gr-gronn#.V6mZtU0kq70 Jeg tok også med en underpresenning: https://www.maritim.no/innerpresenning-120g-8x10m#.V6mZ300kq70 Maritim har masse ekstrautstyr og reservedeler til dette på lager. Ta evt også med noen overganger til feste i pulpit også (jeg fikk de med): Redigert 9.August.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 9.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Da forstår jeg at 12 meters-lengden kommer i deler slik at du kan fjerne et par lengder? Greit å tenke fremover om båten skulle "vokse":-). (Prisforskjellen var ikke stor på de ulike størrelsene). Tåler rekkene belastningen fra kalesjen greit? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 (redigert) 8 x 1,5 meter, så jaja. Med pulpitfester får du ikke så mange stenger å snuble i på bakken Vinteren 2015/16 var ganske tøff på østlandet. Stod støtt som fjell hos meg og presenningen helt uten skader. Festet med elastisk tau under og rundt Redigert 9.August.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Even Neve Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Hvorfor ta opp båten på vinteren? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 (redigert) Hvorfor ta opp båten på vinteren? Da står vi på ski på fjellet, vel.. Redigert 9.August.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Noen har vel is i rubben (eller på fjorden) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Havgap Svart 25.August.2021 Link til dette innlegget Svart 25.August.2021 Trådstarter spurte: Bør jeg gå for A-stativ eller T-stativ? Er den ene eller andre typen lettere ¨å sette opp eller står stødigere enn den andre - jeg skal bruke til en seilbåt/kjølbått på 22 fot med masta oppe. Har hatt et mindre og litt dårlig stativ før, og tenkte å skaffe meg noe skikkelig - se kampanjerabatt T-stativ på 7 meter - https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=35600668 Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Kjøp et A stativ er mitt råd. Fordi det står stødigere enn at presenninger skal være det som støttet sideveis. Og styr unna maritim sitt plast skrammel. Har hatt det, og har det forsåvidt enda til en mindre båt. Men ob Wiik sitt går til min scand Baltic. Solid og godt, står fjellstøtt med et par stropper i tillegg. Klemmer av stål i stede for plast t-stykker og 50 mm aluminium rør gjør vinter sesongen trygg og lettvint. Jeg har vel 12m stativ hvis jeg ikke husker feil. 2x5m rør +2m på enden. Og justerbare bein til dekk. Disse sklir heller ikke nedover som maritim sine har en tendens til. Lykke til med opplaget. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Jeg har OB Wiik sitt A stativ jeg og. Er greit fornøyd med dette for min del. Har måttet stive det opp en del slik at ikke faller over ende. Hadde det oppe på båten før, men nå er det satt på bakken. Synes stramme klemmene for de rørene som kan forlegnes er en dårlig design. Men går greit nok. kjøre en bolt gjennom for å holde det på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 4.September.2021 Link til dette innlegget Svart 4.September.2021 (redigert) På seilbåt med masta oppe, blir vel dette litt improvisert. Da er det kanskje enklere med to presenninger. Det er noen stag til masta å ta hensyn til også. Ser nesten for meg at presenningen og stativet må tilpasses for seilbåt. Jeg er fornøyd med A-stativet og OB Wiik presenning. Det er enkelt å sette sammen, men du må nå opp til alle forbindelsene. Mulig T- stativ er enklere å sette sammen på bakken, og så tre tverrstokken gjennom etterpå. Noe å tenke på. De står nok støtt begge to når alt er surret fast. Redigert 4.September.2021 av Havarita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.September.2021 Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Skrev A stativ i mitt innlegg, men mente T stativ. Tipper A er mer stabilt. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 15.September.2021 Link til dette innlegget Svart 15.September.2021 Det ble et T-stativ, tror begge alternativer kan gjøre nytten og fikk et bra tilbud fra OB Wiik. Vil samtidig si at det er et fima med god kundeservice! Bestilte også presenning på spesialmål (ikke til båt) og med litt spesial-søm, og det ser veldig skikkelig ut. Proft opplegg! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.