Jump to content

Er Hjullagre inkludert i ny tilhengeraksling med Nav?

WithVital

Recommended Posts

Hei!

Trenger nye dempere og nytt hjullager til en urgammel Mjørud Jr båthenger. Demperne ser ikke ut til å finnes noe sted lenger. De er en slags enkel gummihylse som klemmer rundt festetstanga til navet. Gummihylsa er lukket / sveiset inn i et galvanisert hus som deretter er boltet fast i aksling og ramma.

Siden jeg ikke finner nye dempere som ser ut til å passe og jeg også trenger (minst) et nytt lager, lurer jeg på å kjøpe ny aksling med Nav. Fant en butikk online som selger en aksling som passer (http://hengerdeler.com/product/knott-aksling-til-tilhenger-uten-bremse-maal-a-1200-mm-b-55-mm-c-1560-mm-5832/), men jeg er ikke spesielt bevandret i dette og lurer på om denne akslingen med nav og fjæringer har hjullagre i Navene så jeg bare kan skru hjulene rett på etter bytte av aksling.

Noen som vet eller kan si noe om hvorvidt nye nav pleier å også inneholde nye lagre?

Har sendt en mail til butikken, men tenkte noen her kanskje kunne hjelpe :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Og der svarte jommen dansken på mailen...

"Hei.Skallingen er komplet med lager og hjulbulter"

Så da vet jeg det, og så vet alle som googler dette det også etterhvert :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Bestilte aksling fra nettbutikken (hengerdeler.com). Blir spennende å se om de leverer som forventet, og jeg skal få til å oppdatere tråden når varene er kommet.

Heter det "skalling"?  :smiley:

Håper det... -eller så kommer det muligens en slags skalla fyr komplett med nav og lagre hit med posten om noen uker ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...