WithVital Startet 9.August.2016 Link til dette innlegget Startet 9.August.2016 Hei! Trenger nye dempere og nytt hjullager til en urgammel Mjørud Jr båthenger. Demperne ser ikke ut til å finnes noe sted lenger. De er en slags enkel gummihylse som klemmer rundt festetstanga til navet. Gummihylsa er lukket / sveiset inn i et galvanisert hus som deretter er boltet fast i aksling og ramma. Siden jeg ikke finner nye dempere som ser ut til å passe og jeg også trenger (minst) et nytt lager, lurer jeg på å kjøpe ny aksling med Nav. Fant en butikk online som selger en aksling som passer (http://hengerdeler.com/product/knott-aksling-til-tilhenger-uten-bremse-maal-a-1200-mm-b-55-mm-c-1560-mm-5832/), men jeg er ikke spesielt bevandret i dette og lurer på om denne akslingen med nav og fjæringer har hjullagre i Navene så jeg bare kan skru hjulene rett på etter bytte av aksling. Noen som vet eller kan si noe om hvorvidt nye nav pleier å også inneholde nye lagre? Har sendt en mail til butikken, men tenkte noen her kanskje kunne hjelpe :) Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
WithVital Svart 9.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Og der svarte jommen dansken på mailen... "Hei.Skallingen er komplet med lager og hjulbulter" Så da vet jeg det, og så vet alle som googler dette det også etterhvert :) Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Teerex Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Heter det "skalling"? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
WithVital Svart 9.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Bestilte aksling fra nettbutikken (hengerdeler.com). Blir spennende å se om de leverer som forventet, og jeg skal få til å oppdatere tråden når varene er kommet. Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
WithVital Svart 9.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Heter det "skalling"? Håper det... -eller så kommer det muligens en slags skalla fyr komplett med nav og lagre hit med posten om noen uker ;) Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.