Jump to content

Rimelig forsikring?

MegaTrondy

Recommended Posts

Har gjensidige i dag på snekken. Sjekket hva egenandelen var i dag for assistanse og andre ting. Det var 4000 kroner sa de. Har full kasko med utvidet dekning. Jeg syns det er mye i egenandel. På gamle båten var det bare 500 kroner i egenandel, men forsikringen gjaldt bare for bruk på sjøen i sommerhalvåret. Den dekket bare vinterlagring om vinteren, ikke bruk. Var derfor jeg byttet til gjensidige. Noen som kan anbefale et godt forsikringsselskap til en ok pris? Har man gammel båt kan stopp fort skje, og det kan da fort bli dyrt hvis man må ha hjelp. Er riktig nok godt forberedt med reservedeler, nye filter og verktøy men uansett kan ting oppstå. 

Storebrand vet jeg ikke har egenandel på redning hvis du trenger assistanse, men forsikringen gjelder bare fra april til oktober. Før hadde jeg tide forsikring, og der var det 500 kroner, også de hadde fra april til oktober. Hos gjensidige som jeg har nå er det 4000 kroner. Jeg tror og håper ikke at jeg får bruk for assistanse, men det er sure penger hvis jeg trenger, også er det jo en eldre båt som jeg ikke har hatt så lenge. Vet aldri hva som kan oppstå. 

Redigert av MegaTrondy (see edit history)

Vi har Pantaenius, og de er ganske gunstige på slikt:

http://www.pantaenius.com/fileadmin/user_upload/documents/norway/booklets/piktobooklet_nor.pdf

* I nødstilfelle får du dekket assistanse til nærmeste reparasjonssted, samt levering av drivstoff, olje, batterier og reservedeler. Pantaenius dekker opptil NOK 37.000,-. Dog ikke utgifter til materialer og reservedeler

* Pantaenius dekker rimelige kostnader til berging, uansett om berging fører til ønsket resultat eller ei. Kostnadene til fjerning av vrak er dekket - også dersom disse overstiger båtens forsikringssum.

* Hvis din båt går på grunn, dekker Pantaenius kostnadene til inspeksjon av skaden uten fratrekk av egenandel.

Mindre eigenandel enn 4000 har du berre om du har dårleg råd og har ofte skade. Mange forsikrar seg i hytt og pine, og betalar deretter. 4000 er lite, og det betaler du for. 

Jeg betaler nesten i forsikring på båten min med 36 hk motor enn jeg betaler på den fine bilen min, og da med dårligere vilkår til båten. Vil bare ha best mulig vilkår til en rimelig pris. =)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...