Marit Helene Startet 9.August.2016 Link til dette innlegget Startet 9.August.2016 Jolla til ungene forsvant i vind og høyvann for et par dager siden. Heldigvis for oss, så var det en hytteeier som fant den ogfortøyde den trygt før han ringte politiet. Vi er kjempeglade for at noen tok seg bryet og reddet jolla som også hadde en liten motor på. Spørsmålet er nå: hva gir vi i finnerlønn/bergingslønn? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Ei flaske god Cognac. Jeg har berget noen båter og slept noen båter opp igjennom årene og aldri forventet noe som helst. Neste gang er det kanskje meg selv som trenger hjelp. En liten oppmersomhet, som en flaske eller en blomsterbukett synes jeg er ok. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Noen vil kreve verdien av båten og vel så det i sine bergelønnsberegninger og mener det skulle da bare mangle mens andre - skikkelige folk- greier seg med gleden av å hjelpe. En liten oppmerksomhet skulle greie seg lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Husker jeg dykket i ett eller annet tjern ved Oppsal i Oslo for ca 25 år siden, bare for å teste tjerndykking. Første vi traff på var 6 nye dumpa store motorsykler, blanke og fine. Meldte fra til brannvesenets dykkere om dette. De skulle reise sporenstreks for å heve disse, men ba oss reise hjem før de kom. Ringte uka etter for høre om det var mulighet for finnerlønn fra for eksempel forsikringselskap etc. Da svarte brannvesenet at de ikke hadde mottatt noe melding om dumpede motorsykler. Vi dykket der etter dette, men motorsyklene var fjernet. Ringte så politiet, de hadde vært der med brannvesenet rett etter vi meldte det, men all dokumentasjon var borte etter det. Lukta ugler i mosen etter dette. Brannvesen, politi og forsikringselskap i en slag symbiose? Vel, mange år siden, men jeg skjønner stort sett ikke noe av sammenhengen den dag i dag. Bare sånn litt om finnerlønn som ble borte...... . Sitér dette innlegget Link to post
Bestyreren Svart 10.August.2016 Link til dette innlegget Svart 10.August.2016 Enig med Mix. Gleden av og hjelpe er god betaling. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.August.2016 Link til dette innlegget Svart 10.August.2016 Har både funnet og reddet noen båter opp gjennom årene, men hverken spurt om eller forventet noe annet enn en takk for hjelpen, men har selvfølgelig satt pris på at det har dukket opp en flaske vin eller to med et hyggelig kort til. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Dinamo Svart 10.August.2016 Link til dette innlegget Svart 10.August.2016 Eg har hjelpt ved eit par anledninger, og har då svart følgende på spørsmål om betaling: Gi ei hjelpande hand til dei som treng det, når du ser det trengs. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.